Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 20 دقیقه

بازدید مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران از اورهال واحدهای مختلف کارخانه

بازديد مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران از اورهال واحدهای مختلف کارخانه

باشگاه آلومینیوم: در تاریخ 8 آبان ماه سال جاری دکتر میراشرفی مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران ضمن بازدید از واحدهای مختلف کارخانه، مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.

سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 11:46

باشگاه آلومینیوم- بازدید از روند اجرای تخریب و نوسازی کارگاه پخت آند قدیم از مورخه 29/7/1402 آغاز گردیده و به صورت شبانه روزی در سه شیفت، در حال انجام است. لازم به ذکر است که عملیات تخریب و نوسازی به صورت همزمان انجام می گردد و سکشن های نوسازی شده نیز تحویل واحد تولید می گردد و تاکنون سکشن های ۶۰ و ۵۹ تحویل واحد تولید شده است و آماده بهره برداری می‌باشد و سکشن های ۵۶، ۵۷ و ۵۸ نیز در حال نوسازی هستند.

علاوه بر موارد فوق در هنگام عملیات تخریب، آجرهای قابل استفاده نیز جمع آوری و دسته بندی می شوند تا در آینده در موارد تعمیراتی مورد استفاده قرار گیرند که این امر خود صرفه جویی قابل ملاحظه ای را رقم می زند.

آخرین نوسازی کامل کارگاه در سال ۱۳۸۷ انجام شده که نزدیک به ۱۵ سال ازآن زمان می گذرد. لازم به ذکر است که عمر کوره ها بر اساس تعداد سیکل پخت اندازه گیری می شود که بر این اساس زمان نوسازی معمولا حدود ۵سال یکبار می باشد.

ایشان از سیلوهای انبار مواد اولیه و بت کلینیگ کارگاه میله گذاری جدید نیز بازدید داشتند.

در جهت به روز رسانی سیستم فنی انبار مواد با توجه به حساسیت و جایگاه استراتژیک آن جهت تأمین پودر آلومینا به کارگاه‌های احیا ( روزانه حدوداً ۱۰۰۰ تن ) با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی امور انبارها و تعریف پروژه‌های مختلف در جهت بهینه نمودن سیستم با همکاری موثر واحد محترم بهینه سازی نسبت به انجام پروژه‌ها اقدام گردید که پس از تلاش‌های شبانه روزی واحدهای انبار و بهینه‌سازی پایان یافت و پس از بازدید مدیر عامل محترم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اقدامات صورت گرفته در سیلوهای انبار مواد اولیه:

1 - مجهز کردن کلیه دریچه‌های واحد اور رسانی انبار مواد به فیدر که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت پودر آلومینا و همچنین به علت کاهش شدید آلودگی، موجب صیانت از نیروی انسانی می‌گردد.

2 - راه اندازی غبارگیرهای واحد اورسانی مواد پس از چندین سال که این امر موجب کاهش آلودگی زیست محیطی و جلوگیری از پرت مواد اولیه و همچنین برگشت پودر هدر رفته به سیستم می‌گردد. ضمناً پروژه‌های دیگری در دست بررسی و اقدام می‌باشد که پس از اتمام پروژه ها گزارش آن منعکس خواهد شد.

منبع: ایرالکو

تعداد بازدید : 1382

ثبت نظر

ارسال