Fa En یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 53 دقیقه

اوباما دستور بلوکه شدن دارایی های ایران را صادرکرد

اوباما دستور بلوکه شدن دارایی های ایران را صادرکرد

رئیس جمهور امریکا در ادامه سیاست خضمانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی دستور العمل تحریم های یکجانبه دیگری را علیه ملت ایران امضا کرد .

>

سه شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 18:33

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،اوباما با صدور دستور بلوکه دارایی های خارجی ایران از جمله دارایی های بانکی مدعی شد این اقدام برای جلوگیری از ادامه فعالیت های مالی و تجاری ایران ضروری است. 
رئیس جمهوری آمریکا طی نامه ای به کنگره این کشور نوشت : این تحریمها در راستای جلوگیری از معاملات بانک مرکزی ایران و دیگر بانکهای این کشور با بخشهای تحریم شده در خارج از این کشور اعمال می شود. به ادعای اوباما ،این اقدامات موجب تضعیف و ناتوانی نظام پولی ایران و مانع ارتباط آن با سیستم مالی بین المللی می شود.
این نخستین بار نیست که امریکا اموال و دارایی های ایران را توقیف یا تصرف می کند . 30 سال است که امریکا ، به بهانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است .
23 آبان 1358 یعنی ده روز پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان ، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا با اعلام وضعیت فوق العاده در روابط ایران و آمریکا طی دستوری دارایی ها و اموال دولت، سازمان ها و شرکت های وابسته به جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده و نزد بانک های آمریکایی خارج از این کشور را مسدود کرد.
از 23آبان 1358به این سو هر ساله حکم انسداد دارایی های ایران روی میز روسای جمهور آمریکا گذاشته می شود و آنان حکم توقیف اموال ایران را امضاء می کنند.
ایران و آمریکا، در دی ماه 1359، در قالب توافقی که به بیانیه الجزایر معروف شد، تعهداتی را پذیرفتند که به موجب آن واشنگتن ملزم شداموال بلوکه شده ایران را رفع توقیف کند اما آمریکا تنها به بخش کوچکی از تعهد خود عمل کرد.
این در حالی است که در پی اقدامات ضدایرانی واشنگتن مخالفان این اقدامات در آمریکا و کانادا با برپایی تظاهرات گسترده علیه سیاستهای جنگ طلبانه دولتمردان خود، خواستار پایان دروغ پردازیهای آنان شدند.
بوستون، شیکاگو، فیلادلفیا، سان فرانسیسکو، واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا و نیز شهرهای ونکوور و کالگاری کانادا شاهد تظاهرات فعالان ضدجنگ علیه تبلیغات فرافکنانه مقامات آمریکایی و همپیمانان اروپایی شان علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بودند.
ملت ایران و مقامات بلند مرتبه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که از تحریم ها واهمه ای ندارند ، زیرا تحریم باعث پیشرفت کشور شده است و تحریم کنندگان بیشتر به خودشان ضرر می رسانند تا ایران .

 

 

 
 
 
تعداد بازدید : 830

ثبت نظر

ارسال