Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 17 و 45 دقیقه

آمادگی روسیه جهت اعمال عوارض صادراتی فلزات

آمادگی روسیه جهت اعمال عوارض صادراتی فلزات

باشگاه آلومینیوم: آمادگی روسیه جهت اعمال عوارض صادراتی 2.3 میلیارد دلاری فلزات در دوره آگوست تا دسامبر

یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 12:39

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از رویترز، مقامات روسیه روز پنجشنبه 24 June در جلسه دولت اعلام کردند که روسیه در حال آماده سازی مالیات جدید بر صادرات برای محصولات فولادی، نیکل، آلومینیوم و مس است که به تولیدکنندگان آنها از اول آگوست تا 31 دسامبر 2.3 میلیارد دلار هزینه تحمیل می کند.

مسکو می خواهد به علت افزایش قیمت فلزات در سطح جهانی، از صنایع دفاعی و ساختمانی خود در برابر رشد بیشتر هزینه مواد اولیه محافظت کند.

آقای Andrei Belousov معاون نخست وزیر روسیه گفت: اقتصاد روسیه آماده این نوع انتقال شوک ناگهانی قیمت های جهانی به بازار داخلی که طی یک سال گذشته شاهد آن بودیم، نیست. افزایش قیمت های داخلی برای فلزات خاص در محدوده 60 درصد تا 100 درصد بوده است.

آقای Maxim Reshetnikov وزیر اقتصاد روسیه نیز گفت: مسکو از دوره آگوست تا دسامبر استفاده خواهد کرد و در حالی که این مالیات اضافی برقرار است، سازوکار دائمی برای جمع آوری بخشی از سود حاصل از این شرایط مطلوب بازار را فراهم نماید.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین گفت: مالیات بر روی فلزات آهنی همچون فولاد 114 میلیارد روبل معادل 1.6 میلیارد دلار و فلزات اساسی مانند نیکل و آلومینیوم 50 میلیارد روبل سود در بر خواهد داشت. او افزود که این عوارض 20 تا 25 درصد شرکت هایی که از بازار مطلوب درآمد مازاد به دست آورده اند را نشانه می‌رود.

وی گفت معتقد است میزان صادرات فلزات روسیه تحت تأثیر این عوارض قرار نخواهد گرفت.

میزان مالیات مورد انتظار بالاتر از برآورد قبلی Belousov است. وی در ماه می اظهار داشت که تولیدکنندگان فلزات روسی می توانند با تقاضای پرداخت 100 میلیارد روبل مالیات اضافی به دولت روبرو شوند.

شرکت Nornickel روسیه بزرگترین تولیدکننده نیکل تصفیه شده در جهان و روسال Rusal بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان در خارج از چین و همچنین سایر تولیدکنندگان اصلی فولاد پیرو درخواست رویترز جهت اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

تعداد بازدید : 553

ثبت نظر

ارسال