Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 23 و 38 دقیقه

افزایش تمایل برای تعیین پرمیوم آلومینیوم کم‌کربن

افزایش تمایل برای تعیین پرميوم آلومینیوم کم‌کربن

باشگاه آلومینیوم: به گفته برخی فعالان بازار، هنوز پرمیوم آلومینیوم اولیه کم‌کربن و برخی محصولات آلومینیومی دیگر مشمول مالیت بر ارزش افزوده (VAP) در ایالات متحده آمریکا تعیین نشده اما طبق آخرین بررسی‌ها، تمایل برای تعیین پرمیوم این محصولات افزایش پیدا کرده است.

چهارشنبه 8 آذر 1402 ساعت 12:58

به گزارش باشگاه آلومینیوم به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن آلیاژی «P1020A» در ایالت‌های غرب میانه در آمریکا در روز جمعه سوم نوامبر ۲۰۲۳ صفر ارزیابی شد. این موسسه همچنین اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن برای برخی دیگر از محصولات آلومینیومی با ارزش افزوده در ایالت‌های غرب میانه در آمریکا در این روز را صفر ارزیابی کرد. این موسسه در نظر دارد با اعلام اختلاف قیمت‌های آلومینیوم کم‌کربن، میزان شفافیت در این بازار را افزایش دهد.

یکی از معامله‌گران فلز آلومینیوم در همین رابطه بیان کرد: توجه به کاهش کربن تولیدی از سوی تولیدکنندگان نسبت به گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تقاضای یکی از مشتریان خود به آلومینیوم سبز، اظهار داشت: این مشتری تنها می‌تواند از دو تامین‌کننده آلومینیوم کم‌کربن مستقر در آمریکا نیاز خود را مرتفع کند.

این فرد معامله‌گر با ذکر زمان‌بندی درخواست مشتری خود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد برای آلومینیوم کم‌کربن تولید شده در آمریکا پرمیومی تعیین شده باشد.

یکی از تولیدکنندگان آلومینیوم سبز در همین رابطه، مطرح کرد: وقتی بازار در حالت محدودیت قرار دارد، امکان دریافت پرمیوم از محصولات سبز وجود دارد اما هنگامی که از حالت محدودیت دسترسی خارج شود، تعیین پرمیوم برای این محصولات ممکن نخواهد بود.

این تولیدکننده در ادامه تصریح کرد: هنگامی که بازار این فلز در وضعیت محدودیت دسترسی نباشد، ممکن است اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن تولیدی از صفر به یک سنت افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از معامله‌گران فلز آلومینیوم بر این باور است که حجم تقاضا برای آلومینیوم در بازار فیزیکی ایالات متحده آمریکا در حال حاضر کاهش یافتن است و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید محموله‌های این فلز بیش از نیاز خود و یا حتی پرداخت پرمیوم برای خرید آلومینیوم کم‌کربن ندارند. به گفته این معامله‌گر، این وضعیت ممکن است در آینده تغییر پیدا کند.

این معامله‌گر معتقد است که در حال حاضر مشتریان کمتر به دنبال خرید بیلت‌های آلومینیومی هستند و کمتر کسی نیز حاضر به پرداخت پرمیوم برای خرید آلومینیوم کم‌کربن است.

به گفته یکی دیگر از معامله‌گران فلز آلومینیوم، اخیرا سوالات و درخواست‌ها برای خرید و کسب اطلاعات درباره آلومینیوم کم‌کربن روند صعودی به خود گرفته است.

برخی منابع آگاه به وضعیت بازار به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که تمایل برای استفاده از آلومینیوم کم‌کربن در بخش تولید قوطی‌های آلومینیومی نوشیدنی‌ها، خودرو، ساختمان‌سازی و بخش ساخت‌وساز افزایش یافته است.

به گفته این منابع، برخی تولیدکنندگان قوطی نوشیدنی‌ها به دنبال استفاده از قوطی‌های آلومینیومی بازیافتی هستند و به همین دلیل به نظر می‌رسد آلومینیوم سبز، گزینه مناسبی برای این تولیدکنندگان باشد.

یکی از معامله‌گران فلز آلومینیوم اظهار داشت: به نظر می‌رسد استفاده از محصولات آلومینیومی سبز در صنعت خودرو، بیشتر از بخش‌هایی همچون ساختمان‌سازی و بخش ساخت‌وساز باشد.

در اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی، ۱۴ شرکت آمریکایی از جمله شرکت‌های «Ford Motor Co»، «Rivian»، «Pepsi Co» و «General Motors» نامه‌ای به جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا ارسال کرذه و در این نامه از دولت آمریکا درخواست کردند که سرمایه‌گذاری خود را در بخش محصولات آلومینیومی سبز تولید آمریکا افزایش دهد.

شرکت «Novelis» به عنوان تولیدکننده آلومینیوم مستقر در شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که حجم تقاضا برای ورق آلومینیوم کم‌کربن تولیدی این شرکت از سوی صنعت خودروسازی، روند صعودی به خود گرفته است.

در همین راستا اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن آلیاژی «P1020A» در ایالت‌های غرب میانه آمریکا نسبت به قیمت پایه آلومینیوم در بورس فلزات لندن و پرمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A» موسسه «Fastmarkets» برای شمش، آلومینیوم مذاب و آلومینیوم تی بار (t-bar)، افزایش بیشتری را تجربه کرده است.

موسسه «Fastmarkets» پرمیوم آلومینیوم آلیاژی «P1020A»، با شرط پرداخت تعرفه‌های گمرکی و تحویل محصول درب انبار تولیدکننده در ایالت‌های غرب میانه آمریکا را حدود ۱۸٫۵ تا ۱۹٫۵ سنت در هر پوند در روز سوم نوامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد که نسبت به پرمیوم تعیین شده در روز ۲۰ اکتبر همین سال، تغییری در آن مشاهده نشد؛ همچنین این موسسه پرمیوم بیلت اکستروژن آلومینیوم آلیاژی «۶۰۶۳» را در روز سوم نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۸٫۵ تا ۱۰ سنت در هر پوند ارزیابی کرد.

به علاوه اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن در برخی دیگر از محصولات آلومینیومی با ارزش افزوده نسبت به قیمت آلومینیوم بورس فلزات لندن و پریمویم تعیین شده توسط موسسه «Fastmarkets» برای برخی از محصولات آلومینیومی با ارزش افزوده شامل بیلت، آلومینیوم آلیاژی ریخته‌گری اولیه (PFA)، سیم مفتول و اسلب در ایالت‌های غرب میانه آمریکا افزایش یافت.

این روند افزایشی در اختلاف قیمت‌ها در بازار آلومینیوم ایالات متحده آمریکا پس از روند صعودی اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن در اروپا در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. موسسه «Fastmarkets» پیشنهاد کرده است چندین سیستم جدید ارزیابی قیمت آلومینیوم کم‌کربن اروپا برای محصولات آلومینیومی با ارزش افزوده راه‌اندازی شود.

این موسسه اخیرا اختلاف قیمت آلومینیوم کم‌کربن آلیاژی «P1020A»، با شرط تحویل در بنادر اروپا را ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تن و اختلاف قیمت برخی از محصولات آلومینیومی با ارزش افزوده، با شرط تحویل در بنادر اروپا را ۱۰ تا ۳۵ دلار در هر تن در روز سوم نوامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد.

برخی فعالان بازار عنوان کردند که مصرف‌کنندگان آلومینیوم، چندان از باز بودن پنجره آربیتراژ واردات چین استقبال نکرده‌اند. یکی از معامله‌گران بازار در این خصوص مطرح کرد: با وجود باز بودن پنجره آربیتراژ واردات چین، هنوز حجم زیادی از این فلز در بازار در دسترس قرار دارد.

برخی منابع به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که روند عرضه این فلز در بازارهای جهان بسیار مناسب بوده اما حجم تقاضا در چین با محدودیت مواجه شده است. این منابع افزودند که حجم واردات قابل‌توجه آلومینیوم به چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی با کاهش مواجه بوده است.

منبع: فلزات آنلاین

تعداد بازدید : 506

ثبت نظر

ارسال