Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 21 و 29 دقیقه

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آلومینا در سراب

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آلومینا در سراب

باشگاه آلومینیوم: عملیات اجرایی کارخانه تولید آلومینا در سراب به‌زودی آغاز می‌شود. برای این پروژه بزرگ باید مبلغ 138 میلیون یورو معادل حدود 4 هزار میلیارد تومان در مدت چهار سال و سالانه یک هزار میلیارد تومان تأمین شود.

دوشنبه 8 شهریور 1400 ساعت 13:23

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از یکتاپرس؛ دکتر یوسف داودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای، از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آلومینا در سراب خبرداد.

وی درمورد پروژه نفلین اظهار کرد: این پروژه، یک پروژه واقعاً عظیم و به قول معروف مگا پروژه‌‌ای است، که تأثیرات بسیار خوبی در راستای اقتصاد شهر سراب، استان آذربایجان شرقی و برای کل کشور دارد. قابل توجه است که ما حداقل دو میلیون تن آلومینا در شهرستان سراب داریم که سال‌ها به همان صورت مانده بود اما خداوند عنایت کرد و ما توانستیم بعد از گذشت بیش از 20 سال، امضاء قراردادهای مربوط به آن‌را به‌دست بیاوریم که فاز اول این پروژه برای اجرا به قرارگاه خاتم‌الانبیاء محول شد. برای این پروژه بزرگ می‌بایست مبلغ 138 میلیون یورو معادل حدود 4 هزار میلیارد تومان در مدت چهار سال و سالانه یک‌هزار میلیارد تومان تأمین شود، درنظر گرفته شد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء زمین محل ساخت را تحویل گرفت و ضمانت‌های کلی هم ازطرف قرارگاه داده‌ شده است.

وی افزود: این پروژه می‌تواند در استقلال و قطع وابستگی کشورمان به خارج در واردات آلومینا، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ایجاد تحرک اقتصادی ویژه در استان و شهرستان سراب ایجاد کند. من از مردم عزیزمان خواهش می‌کنم که به اتفاق دست‌به‌دست هم داده و کمک کنیم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء بتواند زودتر از موعد این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برساند تا فازهای بعدی این پروژه هم در اینجا زده شود. زیرا پروژه نفلین جزء بهترین، مهم‌ترین، اقتصادی‌ترین و اشتغال‌زاترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود و امیدواریم که برای کشورمان بتواند مفید واقع شود.

درحال‌حاضر برای تأمین آلومینای صنایع کشورمان باید بالای یک میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود که براساس محاسبات من نیاز است سالانه حدود 30 هزار میلیارد تومان آلومینا موردنیاز کارخانجات ما با این قیمت جهانی که وجود دارد، تأمین شود اما این پروژه، حرکت بسیار بزرگی است که بتوانیم در آینده از خروج ارز بسیار عظیم از کشورمان جلوگیری کنیم تا آن بودجه را برای مسائل مهم‌تری مثل خرید دارو، واکسن و یا موارد دیگر استفاده کنیم.

تعداد بازدید : 816

ثبت نظر

ارسال