Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 33 دقیقه

اشتغال کارآموز فنی و حرفه ای در صنایع آلومینیوم

اشتغال کارآموز فنی و حرفه ای در صنایع آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لامرد گفت: پارسال ۳۴۰ کارآموز فنی و حرفه ای در صنایع نفت و گاز و آلومینیوم لامرد به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 11:7

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری مهر ، سید موسی موسوی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لامرد بیان کرد: پارسال بیش از یک هزار و ۱۵۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای  لامرد آموزش‌های تخصصی را کسب کردند که  ۳۴۰  کارآموز در صنایع نفت و گاز و آلومینیوم این شهرستان به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

او تصریح کرد: در حال حاضر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد در رشته‌های تعمیر لوازم سرد کننده خانگی وتجاری، لوله کشی گاز، جوش کاری آرگون، جوشکاری برق صنعتی، مونتاژکار، نصب تابلوهای پی ال سی، دوره‌های کشاورزی شامل کشت گلخانه‌ای، پرورش قارچ و زنبور عسل در حال آموزش به علاقمندان است.

موسوی ادامه داد: برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای  به صورت رایگان بوده و در تفاهم نامه‌ای با صنایع فعال منطقه منعقد شده است، فارغ التحصیلان آموزش دیده در فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کارخانه‌های مختلف منطقه مشغول به کار شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد افزود: علاوه بر دوره‌های مراکز فنی و حرفه‌ای تعدادی از آموزشگاه‌های بخش خصوصی که مجوز فعالیت خود را از مرکز ما دریافت کرده‌اند نیز در حوزه فرهنگ وهنر، حرفه‌های خوشه صنعت، خدمات تغذیه‌ای مشغول به آموزش هنرجویان لامردی هستند.

او  اضافه کرد:کارآموزانی که گواهینامه مهارتی دریافت می‌کنند به خصوص در رشته‌های آرایش و پیرایش، خیاطی، هویه کاری، قالی بافی، و گلیم بافی که نیازمند تسهیلات بانکی برای ایجاد کارگاه‌های خود هستند به بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی امید برای دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

تعداد بازدید : 463

ثبت نظر

ارسال