Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 56 دقیقه

استفاده از فویل آلومینیومی سبز در بسته‌بندی مواد غذایی

استفاده از فویل آلومینیومی سبز در بسته‌بندی مواد غذایی

باشگاه آلومینیوم: پس از پیشنهاد دولت چین به منظور افزایش استفاده از فویل آلومینیومی در بسته‌بندی مواد غذایی، موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که حجم تقاضای آلومینیوم در بخش بسته‌بندی صنایع پایین‌دستی با روند صعودی مواجه خواهد شد.

دوشنبه 10 مهر 1402 ساعت 12:50

باشگاه آلومینیوم-  تمرکز بر افزایش استفاده از فویل آلومینیومی که در قالب طرح رشد پایدار صنعت فلزات غیرآهنی چین در اواخر ماه آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد، معطوف شده است. برخی از فعالان بازار به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که افزایش استفاده از فویل آلومینیومی در بسته‌بندی مواد غذایی به دلیل بازار روبه‌رشد خدمات تحویل غذا و مصرف غذاهای آماده، به چین در فرایند کربن‌زدایی کمک خواهد کرد.

چین در سال ۲۰۲۲، حدود پنج میلیون تن فویل آلومینیومی تولید کرد که نزدیک به نیمی از آن یعنی دو میلیون و ۴۵۰ هزار تن در بخش بسته‌بندی مواد غذایی استفاده شد.

حجم تقاضای روبه‌رشد آلومینیوم سبز

برخی منابع با اشاره به حجم کل مقدار تولید آلومینیوم چین که برابر با حدود ۴۰ میلیون تن در سال است، عنوان کردند که فویل آلومینیومی، تنها بخش کوچکی از این حجم کل را به خود اختصاص می‌دهد. آن‌ها افزودند که به دلیل استفاده گسترده از فویل آلومینیومی در زندگی روزمره، بخش بسته‌بندی مواد غذایی همچنان به عنوان بخش رو‌به‌رشدی مطرح خواهد بود و نباید از این بخش مهم چشم‌‌پوشی کرد.

یکی از معامله‌گران بازار در این رابطه عنوان کرد: این اولین بار است که یک سند رسمی به طور خاص به ترویج بسته‌بندی مواد غذایی آلومینیومی اشاره می‌کند و در آن ذکر شده که رشد در بخش بسته‌بندی مواد غذایی، نقش مهمی در مصرف آلومینیوم خواهد داشت.

یکی دیگر از یکی از معامله‌گران در همین خصوص به موسسه «Fastmarkets» گفت: ترویج استفاده از محصولات بسته‌بندی مواد غذایی با فویل آلومینیومی توسط چین، بخشی از تلاش‌های این کشور در راستای حفاظت از محیط زیست است.

وی در ادامه افزود: استفاده از محصولات آلومینیومی ثانویه می‌تواند منجر به کاهش مصرف منابع مصرفی و میزان انتشار کربن شود.

برخی منابع مطلع اظهار داشتند که افزایش استفاده از فویل آلومینیومی، به کاهش میزان پلاستیک‌های مورد استفاده در بسته‌بندی کمک می‌کند و در نتیجه این اتفاق میزان آلودگی کاهش می‌یابد؛ چراکه فویل آلومینیومی ۱۰۰ درصد قابل‌ بازیافت است.

به گفته یکی دیگر از این معامله‌گران، به دلیل افزایش استفاده از آلومینیوم ثانویه وابستگی به استخراج این فلز از معادن کم خواهد شد. در ضمن تولید محصولات آلومینیومی از قراضه انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. در این فرایند احتمالا به تنها ۵ درصد از انرژی مورد استفاده در تولید آلومینیوم اولیه نیاز خواهد بود. به علاوه، میزان انتشار کربن تولید آلومینیوم ثانویه نسبت به آلومینیوم اولیه به مراتب کمتر است.

همچنین با توجه به اینکه مردم هر روز از محصولات بسته‌بندی شده استفاده می‌کنند و تمایل به استفاده از محصولات سبز در آن‌ها افزایش یافته است، انتظار می‌رود حجم آلومینیوم به‌کار رفته در این صنعت مصرفی با رشد مواجه شود.

اندی فریدا، تحلیلگر موسسه «Fastmarkets» مطرح کرد: حجم تقاضای جهانی برای استفاده از آلومینیوم سبز به ویژه در اروپا در حال افزایش است و فعالان بازار به طور فزاینده‌ای به پرداخت پریمیوم برای خرید این محصولات سبز تمایل پیدا کرده‌اند.

موسسه «Fastmarkets» اختلاف پریمیوم آلومینیوم کم‌کربن آلیاژ (P1020A) با شرط تحویل به مقصد اروپا را اخیرا بین ۲۵ تا ۴۰ دلار در هر تن در روز اول سپتامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد.

منبع: فلزات آنلاین

تعداد بازدید : 1389

ثبت نظر

ارسال