Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 23 و 46 دقیقه

ادامه تعلیق تعرفه‌های اروپا توسط آمریکا

ادامه تعلیق تعرفه‌های اروپا توسط آمریکا

باشگاه آلومینیوم: با توجه به خبرهای بدست آمده، ایالات متحده امریکا به تعلیق تعرفه های بخش ۲۳۲ بر فولاد و آلومینیوم اروپا ادامه خواهد داد.

دوشنبه 8 آبان 1402 ساعت 10:28

باشگاه آلومینیوم- مارک گیتنشتاین Mark Gitenstein)) سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا در روز جمعه (۲۷ اکتبر) اعلام کرد اگر طرفین برای دستیابی به توافق فولاد به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، ایالات متحده به تعلیق تعرفه های بخش ۲۳۲ بر فولاد و آلومینیوم اروپا ادامه خواهد داد.

به نقل از چندین منبع خبری، ایالات متحده روی دستیابی به توافقات جدید با اتحادیه اروپا متمرکز است، حتی اگر زمان بیشتری برای این کار نیاز باشد.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۷ اکتبر) گزارش دادند ایالات متحده از ژانویه ۲۰۲۲، تعرفه واردات ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم از اتحادیه اروپا را به مدت دو سال به حالت تعلیق درآورد. باید توجه داشت که این تعرفه ها با سیستم سهمیه بندی تعرفه ای (TRQ) جایگزین شدند که اجازه واردات ۳.۳ میلیون تن فولاد اروپایی در سال و ۳۸۴ هزار تن آلومینیوم بدون اعمال تعرفه واردات را به ایالات متحده می داد.

آقای مارک گیتنشتاین سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا اظهار کرد: ایالات متحده هرگز تهدیدی به پایان دادن به TRQ و بازگرداندن تعرفه بند ۲۳۲ بر فولاد اروپایی اعمال شده در دولت ترامپ نکرده است.

آقای مارک گیتنشتاین در ادامه تصریح کرد: ما از همان ابتدا به اتحادیه اروپا اعلام کرده‌ ایم که قصد داریم در صورت نیاز به زمان بیشتری برای مذاکرات، سهمیه‌ های تعرفه ‌های خود را تمدید کنیم. واشنگتن و بروکسل در دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات در مورد تولید پایدار فولاد و آلومینیوم داشته اند و متعهد به یافتن راه حلی در ماه های آینده هستند.

بازار انتظار داشت که طرفین در اجلاس سران در ۲۰ اکتبر در ایالات متحده توافقنامه های توافق نامه جهانی فولاد و آلومینیوم پایدار (GSA) را اعلام کنند، اما این اتفاق نیفتاد. بنابراین بررسی ها نشان می دهد که تمرکز مذاکره کنندگان بر پایان سال است.

همچنین معامله گران در روز سه شنبه (۲۴ اکتبر) اعلام کردند ایالات متحده و اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا در مورد اقداماتی برای رسیدگی به ظرفیت مازاد تولید فولاد در اقتصادهای غیر بازاری مانند چین و ترویج فولاد تمیزتر به توافق برسند.

به نقل از برخی تاجران، واشنگتن و بروکسل دیدگاه ‌های قوی در رابطه با چین، به ویژه رویه‌ های احتمالی ضد یارانه ‌ای علیه تولید کنندگان فولاد چینی و اعمال تعرفه‌ ها بر این واردات دارند. باید توجه داشت که ایالات متحده می خواهد شاهد اقدام فوری باشد، در حالی که اتحادیه اروپا بر تحقیقات ضد یارانه ای فشار می آورد که ممکن است سال ها طول بکشد.

 

تعداد بازدید : 1186

ثبت نظر

ارسال