Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 6 دقیقه

احمدي نژاد سکوتش را شکست ؛ماجراي طلا و ارز يک بازي زشت بود

احمدي نژاد سکوتش را شکست ؛ماجراي طلا و ارز يک بازي زشت بود

محمود احمدي نژاد پس از چند روز سکوت درباره تحولات بازار و ارز بالاخره در اين مورد به اعلام موضع پرداخت.

شنبه 8 بهمن 1390 ساعت 19:54

احمدي نژاد در کرمان انتقاداتي را عليه برخي رسانه ها و شخصيت ها مطرح کرده است.طرح اين انتقادات در حالي است که واکنش هاي گسترده اي در خصوص عملکرد دولت در مورد ارز و طلا از سوي نمايندگان مجلس ، برخي شخصيت هاي سياسي ، کارشناسان و نيز رسانه ها مطرح شده است.شايان ذکر است خبرگزاري آريا نيز روز گذشته در يادداشتي از سکوت رييس جمهور محترم انتقاد کرده و خواستار موضع گيري شفاف ايشان شده بود.آنچه در ادامه مي آيد متن خبري است که پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور روي خروجي خود قرار داده است.

 

دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (پنجشنبه) در افتتاح طرح هاي صنعتي ، عمراني و معدني در استان كرمان به برخي بداخلاقي هاي برخي گروه ها و باندهاي سياسي اشاره كرد و گفت : متاسفانه برخي گروه ها و باندهاي سياسي در داخل كشور به خاطر اينكه بتوانند به پست و مقام برسند ،‌ دست به بداخلاقي هاي سياسي مي زنند كه يكي از اين موضوعات داستان نوسان ارز و طلا مي باشد.
رييس جمهور با بيان اينكه ارز صرفاً براي واردات استفاده مي شود ، اظهار داشت : در كشورمان واردات به چند شكل انجام مي شود به طوري كه عده اي از بانك مركزي ارز مي گيرند تا از طريق آن كالا وارد كنند ، گروه ديگري هستند كه صادرات دارند و در قبال همان صادرات، واردات نيز انجام مي دهند كه اين گروه نيازي به ارز ندارند.
دكتر احمدي نژاد افزود: عده ديگري هستند كه بيرون از كشور سرمايه گذاري كرده اند و بدون اينكه چيزي صادر كنند و يا ارزي بگيرند، خودشان فعاليت مي كنند ، اما گروه ديگري هم هستند خارج از كشور سرمايه گذاري مي كنند كه نيازمند ارز هستند كه بانك مركزي ارز مورد نياز آنها را با قيمت پايه تاكنون تامين كرده و تامين مي كند، به طوري كه طي سال جاري يك نفر هم پيدا نشده است كه ادعا كند كالايي وارد كشور كرده و بانك مركزي ارز نداده باشد .
رييس جمهور خاطر نشان كرد: سال گذشته 90 ميليارد دلار ذخيره ارزي در كشور وجود داشت و امسال نيز تا پايان سال بيش از 90 ميليارد دلار از فروش نفت، ميعانات گازي ، بنزين و گازوئيل درآمد ارزي براي كشور به وجود خواهد آمد و در طي 10 ماه گذشته از 82 ميليارد دلار عبور كرده است .
دكتر احمدي نژاد گفت: در 9 ماه گذشته 32 ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشته ايم و تا پايان سال جاري پيش بيني مي شود كه اين رقم به 45 ميليارد دلار برسد كه در مجموع 135 ميليارد دلار تراز تجاري كشور مي باشد .
رييس جمهور اظهار داشت: كل كالاهاي وارداتي كشور در 9 ماه گذشته 44 ميليارد دلار بوده است كه اگر تا پايان سال به 60 ميليارد برسد باز نمي تواند با 135 ميليارد دلار تراز تجاري كشور برابري كند، بنابراين با اين ميزان تراز تجاري آيا مي توان گفت كه ارز كم داريم ؟
دكتر احمدي نژاد گفت : طي 9 ماه گذشته 44 ميليارد دلار واردات صورت گرفته و 32 ميليارد دلار صادرات انجام شده است كه براي همه اينها 55 ميليارد دلار ارز فروخته شده است كه اين موضوع نشان از آن دارد كه بانك مركزي هيچ مشكلي براي فروش ارز ندارد.
رييس جمهور در ادامه خاطر نشان كرد: در خصوص نوسانات قيمت ارز و طلا چند گروه دست اندركار هستند يك گروه باندها و دلالاني هستند كه از آشفتگي بازار سود مي برند به طوري كه اين گروه از برخي خلاء هاي قانوني استفاده كرده و هر چقدر ارز هم خواستند به آنها داده شد اما آنها به جاي اينكه كالا وارد كنند ارزها را در پيش خود نگه داشتند تا گرانتر بفروشند كه در اين راستا ضعف بانك مركزي و برخي دستگاه ها اين بود كه به اين سيستم اعتماد كردند .
دكتر احمدي نژاد گفت :‌گروه ديگر دست اندركار نوسانات ارز و سكه به ظاهر سياسيون هستند كه در اين راستا به بانك مركزي فشار مي آورند كه چرا قيمت را بالا نمي بريد سپس خودشان مطرح مي كنند كه دولت قدرت اقتصادي ندارد تا ارز را كنترل كند .
رييس جمهور با بيان اينكه برخي بازار را آشفته كرده و عده اي از اين موقعيت سوء استفاده كردند، گفت : در روز شهادت پيامبر عزيز اسلام (ص) يك بازي زشت اقتصادي – سياسي – رسانه اي به راه افتاد كه برخي رسانه ها قيمت ارز و سكه را لحظه اي اعلام مي كردند كه به نظر من اين يك خيانت بود .
دكتر احمدي نژاد در ادامه به موضوع تحريم غربي ها اشاره كرد و اظهار داشت: ‌با به وجود آمدن اين بازي زشت در داخل كشور غربي ها مدعي شدند كه با تحريم آنها اقتصاد ايران به هم ريخت در حالي كه اين يك دروغ بزرگ است چرا كه بانك مركزي از ارز لازم برخوردار است .
رييس جمهور با بيان اينكه بانك مركزي دوست دارد ارز بيشتري بفروشد تا ريال را جمع كند اما به روش صحيح ، تصريح كرد : متاسفانه برخي ها آشفته بازاري درست كردند كه دشمن شاد شد و عده اي هم اين را باور كردند و در اين راستا عده اي هم جنس ها را نگه داشتند به خيال اينكه گرانتر بفروشند همه اينها كارهاي زشتي بود كه اتفاق افتاد .
رييس جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه بر همه روشن است كه چه كساني در اين كارها دست داشته اند ،‌گفت :‌ همانهايي كه اين بداخلاقي ها را به راه انداختند دولت را متهم مي كنند كه با اين وضعيت برخورد نمي كند .
دكتر احمدي نژاد خطاب به برخي گروه ها و باندهاي سياسي دست اندركار نوسانات بازار ارز و طلا گفت : نصيحت مي كنم تا دست از اين كارهايتان برداريد آيا از ملت مي خواهيد انتقام بكشيد همچون آمريكا يا فكر مي كنيد ملت با اين كارها به شما راي مي دهد ؟ بدانيد كه اگر اين رويه به عنوان اخلاق سياسي در كشور رواج پيدا كند كار بسيار زشتي است .
رييس جمهور با بيان اينكه بانك مركزي تا دو سال آينده بدون هيچ مشكلي ارز لازم را براي فروش در اختيار دارد ، گفت : افراد و ‌گروه ها به جاي برخي اقدامات بهتر است برنامه هايشان را براي انتخابات ارايه كنند و ملت هم خواهند ديد و بر اساس برنامه هايشان به آنها راي خواهند داد .
دكتر احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه كسي گفته است كه ارز قرار است به 3 هزار تومان برسد، تصريح كرد: چه كسي گفته قرار است چنين اتفاقي بيفتد البته خوشبختانه اكثريت قاطع ملت ايران آگاهانه با اين گروه ها همراهي نكردند .
رييس جمهور خاطر نشان كرد:‌اقتصاد ايران به قيمت امروز جهان سالانه بيش از 900 ميليارد دلار مي باشد يعني 900 هزار ميليارد تومان توليد ناخالص كشور است ، حال واردات ايران نزديك به 60 هزار ميليارد تومان است آيا با اين ميزان واردات اقتصاد ايران به هم خواهد ريخت ؟ آيا 60 هزار ميليارد تومان مي تواند با 900 ميليارد دلار برابري كند ، متاسفانه برخي ها در داخل كشور با خارجي ها همراه شدند و با حضور سنگين و جنگ رواني به دنبال اين بودند كه القاء كنند وضعيت اقتصادي كشور به هم ريخته است .
دكتر احمدي نژاد گفت : امروز بانك مركزي اين آمادگي را دارد كه هر كجا هر كس ارز بخواهد ، ارايه كند.
رييس جمهور گفت :شايد برخي ها موضوع تحريم را مشكل به شمار بياورند اما بايد بدانند كه راه هاي زيادي براي فعاليت وجود دارد.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به موضوع تحريم نفتي و بانكي كشورهاي غربي عليه ايران گفت : غربي ها اذعان دارند كه سنگين ترين تحريم تاريخ را عليه ملت ايران انجام داده اند در حالي كه ملت ايران هيچ علاقه اي ندارد با رقباي ضعيف مواجه شود، رقباي بيچاره اي كه غربي ها به آنها زور مي گويند .
وي در ادامه خطاب به برخي از گروه هاي سياسي و احزاب منتقد دولت گفت : شما را نصيحت مي كنم دست از اين كارها برداريد ممكن است از احمدي نژاد خوشتان نيايد اما بايد تحمل كنيد اين دليل نمي شود كه از ملت انتقام بگيريد و اين درست نيست كه از هر فشاري كه به ملت وارد مي شود خوشحال بشويد تا از اين طريق كسي از چشم ملت بيفتد.
رييس جمهور افزود: بنده همان طور كه از ابتداي دولت نهم گفتم نوكر 75 ميليون نفر هستم و به آن افتخار مي كنم از اين رو از تمامي احزاب و گروه ها مي خواهم كه بگذاريد كشور ساخته شود حال اگر همراهي نمي كنيد پشت پا نيندازيد و بگذاريد كشور ساخته شود اين حداقل انتظار از يك هموطن است .
دكتر احمدي نژاد ادامه داد : متاسفانه طي اين سالها همه دست هاي دولت را قطع كردند اما اين دولت سينه خيز مي رود تا آجري بر روي آجر بگذارد و كشور را به پيشرفت و آباداني برساند.
رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه تمامي اين اتفاقات مصنوعي است چرا كه قيمت پايين خواهد آمد ، گفت: خوشبختانه اكثريت ملت وارد اين جريان سازي نشده اند البته بايد بدانيد كه دشمن فشارهاي خود را بيشتر خواهد كرد اما ملت ايران هم آماده است .
وي تاكيد كرد : به اعتقاد بنده افتخاري بزرگتر از خدمت به ملت ايران در عالم وجود ندارد

 

 

 

تعداد بازدید : 1160

ثبت نظر

ارسال