Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 52 دقیقه

«صنایع آلومینیوم ماندگار» رویکردی نوین، تجربه ای کهن

«صنایع آلومینیوم ماندگار» رویکردی نوین، تجربه ای کهن

باشگاه آلومینیوم: نگاهی به تاریخچۀ شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار نشان می دهد جدی‌ترین رویکرد جاری در آن، تعهد به بهبود مستمر بوده است.

سه شنبه 2 شهریور 1400 ساعت 5:29

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، از جمله مهم ترین دستاوردهای چنین رویکردی می توان اشاره کرد به:

  • ارتقاء کیفیت خدمات آندایزینگ به سطح کیفی استاندارد اروپا (گواهی نامۀ CE)
  • پایبندی به اصول تضمین کیفیت، مطابق الزامات استاندارد های جهانی (گواهی نامۀ ISO9001)
  • طرح ریزی و ارائه خدمات ویژه به مشتریان
  • نوآوری در خلق گروه محصولات جدید
  • نوآوری در روش های تولید
  • توسعۀ سازمانی

حال با تکیه بر حدود 60 سال تجربه و دستاوردهای فوق، صنایع آلومینیوم ماندگار در جهت تحقق اهداف زیر گام برمی‌دارد:

  • توسعۀ سبد خدمات و محصولات مطابق با نیاز بازار
  • حفظ همگامی با تکنولوژی ها و تحولات جهانی در حوزۀ آندایزینگ
  • توسعۀ همکاری های استراتژیک با مشتریان، تأمین کنندگان و همکاران
  • توجه ویژه به ایفای تعهدات اجتماعی در حوزۀ اشتغال پایدار و حفاظت از محیط زیست

تعهد ماندگار: کیفیت، مشتری مداری، نوآوری

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، امیرعباس شفیعی مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار و فعال در حوزه آندایزینگ آلومینیوم درباره روند فعالیت ها در این مجموعه بیان کرد: در زمان فعالیت شرکت در گرگان، علی رغم دوری از مراکز صنعتی و اغلب بازارهای هدف، صنایع آلومینیوم ماندگار از در بازارهای اقصی نقاط کشور مشتریانی وفادار داشت. این مشتریان به عنوان سرمایه های اصلی ماندگار محسوب می شوند؛ چراکه طی این سال های طولانی با مطالبۀ مستمر کیفیت، مهم ترین عامل رشد و دستیابی به جایگاه کنونی صنایع آلومینیوم ماندگار بوده اند.

وی ادامه داد: این روند منجر به نهادینه شدن ویژگی هایی در ذات ماندگار شد که این شرکت را برای توسعه به شدت مستعد نموده و منجر به انقلابی ترین تصمیم مدیریتی در تاریخچه ماندگار، یعنی انتقال شرکت به قلب آلومینیوم کشور گردید.

شفیعی همچنین افزود: در فرآیند انتقال شرکت به شهرک صنعتی خیر آباد اراک زیرساخت های خط تولید نیز مورد بازنگری و بهینه سازی اساسی قرار گرفت به گونه ای که به لحاظ کمیت و کیفیت تولید نسبت به شرایط حاکم در گرگان ارتقاء قابل توجهی را تجربه نمودیم.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیرۀ صنایع آلومینیوم ماندگار ادامه داد: متأسفانه آلومینیوم ماندگار نیز از فشارهای مضاعف اقتصادی و رکود حاکم بر بازار طی 2 سال اخیر مصون نبوده لیکن تمام توان خود را برای حفظ و وفاداری به ارزش های سازمانی خود یعنی کیفیت، مشتری مداری و نوآوری به کار بسته است. در چنین شرایطی با به کار گیری کارآمدترین شکل سیستم تصفیۀ پساب صنعتی، ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 100 نفر و ... هیچگاه تعهدات اجتماعی خود را از نظر دور نکرده ایم.

این فعال حوزه صنعت آلومینیوم بیان کرد: تدوام فشارهای اقتصادی و محیطی بر صنعت آلومینیوم منجر به کاهش توجهات به مقولۀ کیفیت شده که می تواند اثرات تخریبی جبران ناپذیری را بر پیکرۀ این صنعت و به ویژه بخش آندایزینگ وارد آورد. به اعتقاد اینجانب برای صیانت از این صنعت و تعالی آن پس از عبور از بحران های کنونی، راهی جز پایبندی به استانداردهای کیفی نداریم.

تمرکز استراتژیک ماندگار: اتخاذ رویکرد فعال در حوزه های بازرگانی

همچنین نوید رضوی معاون مدیرعامل صنایع آلومینیوم ماندگار در گفت‌و‌گو با باشگاه آلومینیوم، اظهار کرد: طبعاً مبنای اصلی جریان های جاری در شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار چارچوب های ذهنی شخص مدیر عامل است. مهم ترین کلید واژه های این چارچوب در ماندگار عبارتند از: کیفیت، انجام درستِ کارِ درست، تمرکز تخصصی بر خدمات آندایزینگ با چشم انداز انواع پوشش های سطحی، و نوآوری در حوزه های محصولات و سیستم ها.

وی افزود: این خطوط راهنما از گذشته تا امروز مبنای تعریف و اجرای طرح های توسعه ای در زمینه های مختلف قرار گرفته است. از جمله برخی از اینگونه برنامه ها می توان به ارتقاء ظرفیت تولید با احداث پست زمینی برق به ظرفیت 1000 کیلووات، افزایش تنوع طرح ها و رنگ های قابل ارائه در آندایزینگ، راه اندازی خط آندایزینگ قطعه و بسیاری طرح های دیگر که برای آیندۀ نزدیک هدف گذاری شده اند، اشاره نمود.

وی افزود: در حوزۀ سیستم ها نیز برنامه های توسعه ای قابل توجهی با محوریت افزایش رضایت مشتریان، ارتقاء بهره وری و رضایت کارکنان، افزایش قابلیت نظارت و تحلیل فرآیندها و ... در مجموعه ماندگار تعریف شده و درحال اجرا است.

رضوی تصریح کرد: یکی از مهم ترین محورهای تداوم توسعه در صنایع آلومینیوم ماندگار، اتخاذ رویکردی فعال در بخش های مختلف امور بازرگانی است. شاید بتوان مهم ترین برنامه در این توسعه را حرکت رو به جلو در بازارهای داخلی با توجه ویژه بر بخش فاخر بازار مصرف عنوان کرد.

وی افزود: از دیگر برنامه های مد نظر در این حوزه می توان به تمرکز بر توسعۀ منابع تأمین در بازارهای داخلی و خارجی اشاره نمود.

به‌گفته رضوی، درحال‌حاضر جذابیت صادرات برای ما بسیار بالا است زیرا کیفیت ما در سطح اروپا بوده و در شرایط نرخ فعلی ارز میتوانیم به لحاظ قیمتی نیز با رقبای حاضر در بازارهای جهانی رقابت نماییم.

 

رمز رضایت مشتری: کیفیت، سرعت تحویل و پشتیبانی اطلاعاتی خدماتی مشتریان

فاطمه بیات، مدیر بازرگانی این مجموعه نیز در ادامه این گفت‌و‌گو با اشاره به نحوۀ ارائه خدمات به مشتریان، بیان کرد: در فرهنگ آلومینیوم ماندگار رضایت مشتری اصلی است خدشه ناپذیر. مهم ترین ابزار برای جلب این رضایت ارائه کیفیت مطلوب آندایزینگ به مشتری است. در ماندگار حفظ سطح کیفی خدمات و تداوم آن براساس اصول استانداردهای اروپایی و جهانی انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی مطلوب و به موقع درخصوص موضوعات مورد توجه مشتری عامل دوم در ارتقاء رضایت اوست. گزارشاتی از قبیل: گزارش آماری، توصیفی و تصویری وضعیت پروفیل های خام ورودی (فول چک خام)، گزارش مراحل پیشرفت تولید، عیوب شناسایی شده حین فرآیند تولید و پیش بینی زمان تحویل و گزارش آماری، توصیفی و تصویری وضعیت پروفیل های آندایز شده (فول چک نهایی) از جملۀ این اطلاع رسانی ها است.

بیات با اشاره به روند ارائه خدمات افزود: در صنایع آلومینیوم ماندگار همواره تلاش بر اینست که با کاهش زمان تحویل، ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی های خاص و افزایش انتخاب های مشتری با ارائه محصولات متنوع، تجربۀ جذاب کار با ماندگار را برای مشتریان، همیشگی کنیم.

 

کلید ماندگاری در بازار: تحقیق و توسعۀ هدفمند

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، مهندس بهمن کوهکن، مدیر R&D شرکت ماندگار نیز در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: شاید بزرگترین پروژۀ توسعه ای ماندگار در زمان انتقال کارخانه به اراک انجام گرفت. در این پروژه خط تولید جدید طبق استاندارد بین‌المللی آندایز آلومینیوم Qualanod طراحی مجدد گردیده و در طی آن، محلول‌های شیمیایی، دانستیه جریان‌ها، پرداخت‌های مکانیکی اولیه، توالی مراحل تولید و سایر نکات براساس این استاندارد طراحی و اجرا شد.

وی افزود: دیگر برنامه‌های پیش رو در واحد تحقیق و توسعه، راه اندازی خط رنگ‌های جدید شامل طلایی، مولتی‌کالر و سایر رنگ‌ها متناسب با سلیقۀ بازارهای مصرف می باشد. همچنین بسیاری از مشتریان علاقمندی خود را به دریافت خدمات آندایزینگ قطعه از شرکت ماندگار اعلام نموده اند و لذا طراحی و ایجاد خط آندایزینگ قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کوهکن ادامه داد: از دیگر طرح‌های در دست مطالعه، خدمات هارد آندایزینگ، پوشش پلیتینگ (Plating) مانند آبکاری نیکل و کروم و راه‌اندازی خط دوخت ترمال‌بریک است.

 

تعداد بازدید : 646

ثبت نظر

ارسال