Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 6 و 6 دقیقه

۱۸ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور غیرفعال هستند

۱۸ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی کشور غیرفعال هستند

باشگاه آلومینیوم: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی فعال کشور وجود دارد که متاسفانه ۱۸ درصد برابر با هشت هزار و ۵۰۰ واحد آن غیرفعال هستند.

چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 12:5

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، بابک دین‌پرست شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید از واحد تولیدی آلومینیوم هزار استان کرمان در جمع رسانه‌ها افزود: یکهزار و ۱۱ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که از این میزان ۸۲۸ مورد، معادل ۸۲ درصد فعال است.

وی با اشاره به یکی از مشکلات جدی واحدهای صنعتی تعطیل استان کرمان اظهار داشت: کرمان با ۴۲ شهرک صنعتی، یکهزار و ۳۵۰ واحد تولیدی دارد و در سطح ملی میزان واحدهای غیرفعال ۱۸ درصد اما این آمار در این استان به ۲۱ درصد رسیده ‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور عنوان کرد: تعداد واحدهای تولیدی که پایین تر از ظرفیت اسمی خودشان فعالیت می‌کنند، بسیارند که موانع این واحدها نیز بررسی می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات ۱۰ روز قبل گفت: فردا در شهرستان بم از ۶ واحد تولید قطعات و خودروسازان در راستای مصوبات ستاد ملی رفع موانع تولید بازدید و این بازدیدها فردا در ستاد ملی نیز بررسی می‌شود لذا از این طریق می‌توانیم به استان کرمان کمک کنیم.

دین‌پرست با اشاره به چند مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان کرمان تصریح کرد: وضعیت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان کرمان و واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی را در دستور کار داریم که در راستای رفع موانع این واحدها اقدام می‌شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای کشور با اشاره به برگزاری نشست ستاد کرونای کرمان در روز چهارشنبه هفته جاری افزود: همچنین آخرین وضعیت شیوع و بروز کرونا در این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بازدید از ۲ واحد تولید سیمان کرمان و آلومینیوم هزار گفت: عمده مشکل واحد سیمان قطعی برق بود و این واحد می‌تواند سه هزار و ۵۰۰ تن تولید داشته باشد اما متاسفانه تولید آن به حدود یکهزار تن در روز رسیده است.

وی ادامه داد: امروز و روز گذشته تصمیمات خوبی در وزارت صمت و نیرو گرفته شده که می‌تواند به تولید صنایع کمک کند اما ممکن است این کمک‌ها به برخی صنایع که برای آغاز به کار به برق فراوانی نیاز دارند، کمک چندانی نکند.

دین‌پرست تاکید کرد: فردا برای کارخانه سیمان کرمان و آلومینیوم هزار تصمیماتی اتخاذ می‌شود و همچنین این مشکلات را در سطح وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به کالاهایی که در واحد تولیدی آلومینیوم هزار تولید می‌شود گفت: متاسفانه هنوز این کالاها را واردات می‌کنیم که سازمان صمت آن را تایید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مشکل فردا در ستاد تسهیل بررسی می‌شود و در صورتی که تولید ما کفاف نیاز داخلی را بدهد باید به‌سرعت جلوی واردات آن را بگیریم.

تعداد بازدید : 483

ثبت نظر

ارسال