Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 23 دقیقه

ایران در شمال لبنان سد می سازد

 ایران در شمال لبنان سد می سازد

در دیدار سفیر ایران با وزیر انرژی و ‌آب لبنان برنامه اجرایی ساخت سد بلعا در شمال لبنان توسط شركت های فنی و مهندسی كشورمان كه اخیرا در هیات دولت لبنان به تایید نهایی رسید،مورد گفتگو قرار گرفت و موافقت اولیه برای اغاز عملیات اجرایی آن حاصل شد.

>

سه شنبه 20 دی 1390 ساعت 19:8

در این دیدار كه روز دوشنبه صورت گرفت،همكاری های دو جانبه و صدور خدمات فنی و مهندسی كشورمان در بخش های مختلف نفت، گاز، آب و برق لبنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

غضنفر ركن آبادیي درجریان این دیدار،برآمادگی وزارت نفت كشورمان برای ارائه تجربیات و دانش فنی در زمینه حفاری و اكتشاف نفت درخشكی و دریا و همچنین آمادگی بخش خصوصی ایران برای ساخت مخازن سوخت در شهر طرابلس در شمال لبنان تاكید شدكه مورد استقبال وزیر انرژی لبنان قرار گرفت.

جبران باسیل وزیر انرژی لبنان نیز خواهان حضور كارشناسان فنی ایران در بخش مطالعات اكتشاف نفت لبنان شد و تاكید كرد:با توجه به تصویب قانون نفت و گاز درهیات دولت لبنان،زمینه برای استفاده از تجربیات ایران در این زمینه فراهم تر شده است.

وزیر انرژی لبنان با اشاره به توافقات دو كشور در زمینه رفع مشكلات برق لبنان خواهان حضور شركتهای فنی و مهندسی ایران در طرح ساخت نیروگاه و رفع مشكلات بخش های تولید و توزیع برق درلبنان شد.

در این راستا سفیر جمهوری اسلامی ایران آمادگی شركت ایرانی ”مپنا” برای ساخت نیروگاه تولید برق در لبنان را مورد تاكید قرار داد.

قابل ذكراست چندین شركت ایرانی با تكمیل پرونده فنی خود نزد وزارت انرژی و آب لبنان زمینه حضور خود در مناقصات طرح های نفتی، برقی ، سد سازی و برق و نیروگاه را فراهم كرده اند.

 

تعداد بازدید : 762

ثبت نظر

ارسال