Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 42 دقیقه
ايرالكو پرچمدار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) پرچمدار عمل به مسئولیت های اجتماعی و پیام آور امید، غرور و شادی در بین مردم شریف استان مرکزی

صنعت آلومینیوم ۱۰ سال اخیر را چگونه سپری کرد؟

باشگاه آلومینیوم: چین و آمریکا به ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکننده و واردکننده آلومینیوم در دنیا محسوب می‌شوند. واردات آلومینیوم خام آمریکا در سال ۲۰۲۳، بیش از چهار میلیون تن یعنی حدود ۱۵ درصد از کل تجارت آلومینیوم دنیا بوده است. همچنین چین با تولید ۴۱ میلیون تن، معادل ۵۸ درصد از کل تولید دنیا در این سال را به خود اختصاص داده است. در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳، قیمت آلومینیوم به‌ طور کلی افزایشی بوده و اقتصاد‌‌های بزرگ دنیا در این امر تاثیرگذار هستند. از دلایل افزایش قیمت آلومینیوم طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ می‌توان به عواملی همچون رشد صنعت خودروسازی چین و جنگ اوکراین اشاره کرد؛ همچنین عواملی مانند کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین، افت رشد اقتصاد جهانی، افزایش عرضه و رشد بهای نفت منجر به کاهش قیمت آلومینیوم شدند.

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

باشگاه ‌آلومینیوم: با هدف حمایت و رفع موانع تولید در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لامرد از این مجتمع مدرن صنعتی بازدید کردند.

قیمت‌های گران محرک صنعت گرانبها

باشگاه آلومینیوم: رشد قیمت فلزات گرانبها موجب شده است تا دوباره صنعت فلزات اساسی مورد توجه بازار قرار گیرد. به‌رغم سایر صنایع دلاری، این صنعت، محرک رشد قیمت‌های جهانی را دارد؛ البته به شرط آنکه قیمت‌ها در سطوح بالایی تثبیت شوند. این درحالی است که نرخ مواد اولیه نیز در برخی صنایع نظیر آلومینیوم به نرخ دلار و قیمت‌های جهانی وابسته است.

همت والای کارگران زمینه ساز رشد تولید و تحقق شعار سال است

باشگاه آلومینیوم: مدیر مجتمع شرکت آلومینای ایران گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، همت والای کارگران، زمینه ساز رشد تولید و تحقق شعار سال خواهد شد.

امضا تفاهم همکاری میان هلدینگ حمل‌و‌نقل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و سالکو

باشگاه آلومینیوم: ‌تفاهم‌نامه‌ای میان مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) و هلدینگ حمل‌و‌نقل شرکت غدیر به منظور تقویت همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل و ارتقای فرآیند‌های تولیدی امضا شد.

ممیزی اولیه ۵ Sدر سایت پارسیان انجام شد

باشگاه آلومینیوم: ممیزی اولیه جهت ارزیابی وضعیت سایت پارسیان برای استقرار نظام آراستگی با حضور معاون بهره‌برداری و مدیر مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و شورای راهبردی نظام آراستگی و ممیزان انجام شد.

افزايش توليد جهاني آلومينيوم در ماه مارس

باشگاه آلومینیوم: تولید جهانی آلومینیوم در ماه مارس سال جاری 6.073 میلیون اعلام شد که معادل تولید روزانه 195.9 هزار تن است.

افزايش توليد جهاني آلومينا در ماه مارس

باشگاه آلومینیوم: علیرغم مشکلات مربوط به استخراج بوکسیت، تولید جهانی آلومینا در ماه مارس افزایش داشته است

عليرغم كاهش اندكي قيمت، فلز آلومينيوم هنوز در مسير افزايشي است

باشگاه آلومینیوم: بورس فلزات لندن در تاریخ دوشنبه 13 اردیبهشت ماه (22 آوریل) درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که قیمت فروش نقدی آلومینیوم در بورس 2653 دلار (تن) اعلام شد.

بازدید دکتر فروزانمهر از پروژه نيروگاه خورشيدي فتوولتائيك ایرالکو

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم ایران مصمم به اجرای پروژه احداث نیروگاه 115 مگاواتی خورشیدی

هفته گذشته در بازار آلومینیوم چه گذشت؟

باشگاه آلومینیوم: گزارش روند قیمت آلومینیوم در ﻫﻔﺘﻪ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ 8 اردﯾﺒﻬﺸﺖ ۱۴۰۳

بازگشت تعادل به بیشتر کوموها

باشگاه آلومینیوم: در اوایل ماه آوریل، بورس کالای شیکاگو و بورس فلزات لندن را از پذیرش تولید جدید روسیه از آلومینیوم، مس و نیکل توسط کشورهای بریتانیا و آمریکا منع شدند.

آلومینیوم، صنعتی باقدمت

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران، تولیدکننده پروفیل آلومینیومی گفت: آلومینیوم یکی از فلزاتی است که مصرف آن از قدمت قابل‌توجهی برخوردار است و در آینده نیز دامنه کاربردها و میزان مصرف آن افزایش خواهد یافت. به همین دلیل صنعت آلومینیوم همانند روندی که طی سال‌های گذشته داشته است، به مسیر رشد خود ادامه می‌دهد.

تحريم آلومينيوم روسيه و اختلال در انتقال انرژي به اتحاديه اروپا

باشگاه آلومینیوم: اتحادیه اروپا آماده تحریم آلومینیوم روسیه شده است اما این تصمیم ممکن است به‌طور جدی بر صنعت انرژی اتحادیه اروپا تأثیرگذار باشد.

كاهش 84.3 درصدي سود سالانه روسال درنتيجه‌ي تحريم‌ها

باشگاه آلومینیوم: شرکت روسال در اواسط ماه مارس سال جاری اظهار داشت که سود سالانه این شرکت در اثر تحریم 84.3 درصد کاهش داشته است.

راه اندازی تجهیز Cell Switch کارگاه احیاء

باشگاه آلومینیوم: این تجهیزات سل سوییچ سهولت در انجام فرآیند تولید، افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف انرژی و مواد اولیه و در نتیجه کاهش هزینه تولید منجر شده است.

Upvc چیست؟

ازگروه موادمصنوعی است . Unplasticised poly vinyl

chloride(u.p.v.c)

این ماده که نخستین باردرسال 1912تولید آزمایشگاهی شد برپایه سنگ نمک ونفت تشکیل شده که طی فرآیندی شیمیایی وپس ازگذارازچندین مرحله به پودری سفید رنگ بدل می شود که پی وی سی نام دارد. پی وی سی در درآمدزایی ، یکی ازارزشمندترین فرآورده های شیمی به شمارمی رود.دردنیا بیش از50%پی وی سی تولیدشده درساختمان به کارمی رود.علاوه براین از پی وی سی به عنوان پلاستیک  سخت برای کارت های نوار مغناطیسی ، صفحات گرامافون ، سیستم لوله کشی و کانال نیزاستفاده می شود . همچنین با اضافه کردن افزودنی هایی که اصلی ترین آنها فتالیت است می توان پی وی سی را نرمتروقابل انعطاف ترکرد، آنگونه که امروزه درصنایع پوشاک ولوازم خانگی مانند پرده ، روکش مبل، ساخت شلنگ، لوله نرم وتاشو درکف سازی ساختمان ها و رویه بام ها وعایق سازی کابل های برق استفاده می شود.درآتش سوزی ها ،سیم های روکش شده با پی وی سی، گازهیدروژن کلراید تولید می کنند که کلر به عنوان از بین برنده ی رادیکال های آزاد، منشا موادی که احتراق را به تعویق می اندازد. امروزه این ماده یکی ازمهم ترین مواد ترموپلاستیک است که دربسیاری ازرشته ها ی ساختمانی ، صنعت، کشاورزی و بسیاری ازطرح های زیربنایی از آبرسانی و شهرسازی گرفته تا هواپیماسازی کاربرد های گسترده دارد. افزودن مواد پایدار کننده مانند کلسیم موجب افزایش عمر و مقاومت  پی وی سی در برابرعوامل فیزیکی محیطی و آب وهوایی دراقلیم های متفاوت جوی وثابت بودن رنگ دراثرگذشت زمان تابش نور خورشید می شود.

پرکننده ها(fillers): که مقاومت ،الاستیسیته،چروکیدگی و سایر خواص محصول نهایی را تحت تاثیرقرار می دهند.

 روان سازها: که جهت کمک به جریان مواددرقالب،هنگام عملیات اکستروژن وهمچنین ایجادسطح صیقلی وشفاف درپروفیل تولیدشده به کاربرده میشوند.

تثبیت کننده های حرارتی ورنگی: مقاومت پروفیل را دربرابرحرارت افزایش داده وباعث جلوگیری ازآسیب دیدن درب و پنجره ها در مجاورت هوای آزاد و حرارت حاصل از تابش خورشید می شوند و همچنین ازتغییرات رنگ وخراب شدن پروفیل دربرابراشعه ی ماورابنفش جلوگیری می کند.

:Impact modifiersافزایش پروفیل تولیدی دربرابرضربه وانعطاف پذیری بیشترمیشود.دی اکسیدتیتانیوم که علاوه برتنظیم شفافیت رنگ پروفیل تولیدی موجب بازتابش پرتوهای ماورابنفش میشود.


در ایران اولین بار در اواخر دهه 50 واحد تولید پروفیل و ساخت درب و پنجره upvcحد فاصل شهرستان های بندرانزلی  و رشت احداث گردید و در سال های بعد واحد های تولیدی دیگری احداث گردید.

درپنجره های معمولی ازبست های مکانیکی برای اتصال قطعات مختلف درب یا پنجره استفاده می شود وبه طورمعمول تعداد3عدد یا بیشترازورقه های فلزی برای اتصال به یکدیگر پیچ می شوند واگرحتی پیچ ها ازفولاد ضد زنگ باشند براثرایجاد واکنش گالوانیک پنجره ازهم پاشیده و یا از ریخت می افتد.درصورتیکه این مشکل درمحصولات پی وی سی وجود ندارد.پی وی سی ها به دلیل جوش خوردن و گداخته شدن با گرما و چسبیده شدن  به یکدیگر با فشارقوی، دارای مقاومت بسیاری درمقایسه با بست های مکانیکی قابها هستند.

حدودآ درسال 1960 میلادی در اروپا آغاز گردید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید درب و پنجره چوبی،آهنی و آلمینیومی استفاده از درب و پنجره های upvc رونق روزافزون یافته  است. سهولت ایجادتنوع در طرح و رنگ واستقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابل بازیافت بودن upvc به کار رفته ساخت این نوع درب و پنجره موجب تحولات عمده ای در این صنعت گردیده است.

مناسب دربرابرسرما وگرما

¨      کاهش دهنده مناسب شدت صوت

¨      مانع نفوذ گرد وغباروآلودگی های محیطی

¨      کاهش دهنده سرمایه گذاری اولیه و استهلاک سیستم گرمایشی درساختمان

¨      تنوع اشکال بازشو وشکل پذیری متناسب با معماری وفضای ساختمان

¨      صرفه جویی درمصرف انرژی تا40 درصد

¨      کاهش آلودگی صوتی

¨      کاهش آلودگی هوا

¨      کاهش هزینه تاسیسات سرمایشی وگرمایشی درساختمان

¨      درزگیری کامل

¨      تقویت مضاعف با استفاده ازپروفیل گا لوانیزه درداخل یوپی وی سی

¨      حفاظت ازمحیط زیست ازطریق بازیافت واستفاده درصنایع دیگر

¨      عدم نیازبه سرویس های مکرر(تعویض، رنگ آمیزی و...)

¨      غیرقابل اشتعال بودن

1-قدرت ووزن سبک:    

سبک بودن ، قدرت مکانیکی خوب، استحکام دربرابرساییدگی، ازامتیازهای مهم تکنیکی اند که پی وی سی را برای استفاده درساخت وسازمناسب می کند.

2-سهولت درنصب:

پی وی سی به راحتی بریده می شود، شکل می گیرد، جوش داده ومتصل می شود.

3-ضدآتش بودن:

     پی وی سی به سختی مشتعل می شود ووقتی عامل حرارت خاموش شود دیگرنمی سوزد.درمقایسه باجایگزین های پلاستیک معمولی، پی وی سی درشرایط جرقه واحتراق، شعله ورشدن و آزادکردن  حرارت، نسبت به سایرموادکم خطرتراست .

¨      دارای مزیت های مهمی است وازنظرنشت کردن اسید، شعله ورشدن و تولید دود کم خطر وضدآتش است.

¨      پی وی سی دربرابرتغییررنگ، فسادشیمیایی، پوسیدگی، ضربه و ساییدگی مقاوم است .ازاین رو به خاطرطول عمرزیاد، درمیان تولیداتی که درمحیط های بیرونی کاربرددارند، انتخاب خوبی به شمارمی رود.درحقیقت برای کاربردهای طولانی ومیان مدت درساخت وساز،85%استفاده ازمحصولات پی وی سی گزارش می شودوبیش از75%لوله های پی وی سی بیش از40سال وباعمربالقوه تاحدود100سال دوام خواهندداشت.درموارددیگرنظیرپروفیل پنجره وروکش های کابل ها مطالعات نشان می دهدکه بیش از60% آنها بیش از40سال عمرخواهندداشت.

¨      پی وی سی درچرخه حیات درمقایسه با سایرمصالح به کاررفته درساخت وسازمطلوب دیده شده است. میزان انرژی صرف شده ومیزان استفاده از ذخایر برای تولید و تبدیل آن به محصول تمام شده، در مقایسه با سایرمصالح پایین است.

¨      به عنوان ترموپلاستیک، پی وی سی رامی توان به صورت جداگانه و یا مخلوط با سایر پلاستیک ها بازیافت کرد. 

تولیدات ساختمانی پی وی سی درمقایسه بابتن وآهن وفولادسبک ترند وبه مراتب کم ترازآنها به سوخت نیازدارند، مقاوم اند ودرصورت لزوم می توان پی درپی آنها را تعویض کرد وعایق حرارتی بودن پنجره ها به صرفه جویی انرژی درساختمان کمک می کند.

4-عایق خوب

جریان برق ازپی وی سی عبورنمی کند وبه همین دلیل ماده خوبی

¨      برای روکش کابل هابه شمارمیرود.

5- انطباق پذیری (چندمنظوره بودن)

ویژگی های فیزیکی پی وی سی باعث میشوددرطراحی محصول جدیدوپیداکردن راه حل،ازپی وی سی به جای ماده جایگزین بامرمت کننده استفاده شود.پی وی سی برای داربسشت بیلبوردها، ووسایل طراحی داخلی، چارچوب پنجره ها،سیستم آب رسانی ، روکش کابل ها و...کاربرددارد.

ثبت نظر

ارسال