Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 40 دقیقه

واردات آلومینا به روسیه از هند همه را شگفت‌زده کرد

واردات آلومينا به روسيه از هند همه را شگفت‌زده كرد

باشگاه آلومینیوم: براساس گزارش وزارت تجارت و معادن هند، دولت هند اعلام نموده که صادرات آلومینای هند به روسیه در بازه زمانی فوریه-آوریل سال جاری به 258 هزار تن و به ارزش 89.8 میلیون دلار بوده است این درحالی است که در مدت مشابه در سال گذشته این مقدار صفر بوده است. افزایش صادرات آلومینا از هند به روسیه با توجه به تنش‌های جهانی علیه روسیه، همه را شگفت‌زده کرده و زیر رادار اقتصادهای بزرگ قرار گرفته است.

سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 14:10

به گزارش باشگاه آلومینیوم، روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم (منهای چین) در جهان است و به‌عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان آلومینا در جهان شناخته می‌شود.

با توجه به حمله روسیه به اوکراین و موضع‌گیری‌های اقتصادهای بزرگ جهانی، روسیه از دسترسی به منابع بزرگ تأمین آلومینا در جهان بازماند. استرالیا و اوکراین در میان تأمین‌کنندگان اصلی آلومینا به روسیه بودند. استرالیا چند ماه قبل اعلام کرد که با توجه به کاربرد گسترده آلومینیوم در صنایع نظامی، دیگر به روسیه آلومینا صادر نخواهد کرد.

پس از آن روسیه به‌جای استرالیا، آلومینای خود را از چین و هند و طی قراردادهای بلندمدت وارد می‌کند. هم‌اکنون روسیه ازنظر واردات آلومینا از هند، جایگزین چین شده و به‌عنوان سومین واردکننده اصلی آلومینا از هند شناخته می‌شود. لذا می‌توان گفت درحال‌حاضر ازنظر حجم صادرات، باارزش‌ترین محصول صادراتی هند به روسیه همان آلومیناست.

پیش از وقوع جنگ میان اوکراین و روسیه، روسیه 275 هزار تن آلومینا از استرالیا وارد می‌کرد. از این میزان آلومینای واردشده، بیشترین حجم به غول آلومینیوم یعنی شرکت روسی روسال اختصاص داشت.

در ماه فوریه سال ‌جاری هند توانست خلاء ناشی از عدم دسترسی روسیه به آلومینای اوکراین را پرکند به‌طوری‌که در این ماه هند 63540 تن آلومینا به ارزش 21.5میلیون دلار به روسیه صادر کرد. شرکت ملی آلومینیوم هند یا همان ناسیونال آلومینیوم هند (نالکو) بزرگترین و اصلی‌ترین صادرکننده آلومینا به روسیه محسوب می‌شود.

 

تعداد بازدید : 3262

ثبت نظر

ارسال