Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 12 و 59 دقیقه

مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار ایراسین:

با وجود کمبود انرژی، تولید واحدهای صنعتی و معدنی در کشور روند افزایشی داشته است

با وجود کمبود انرژی، تولید واحدهای صنعتی و معدنی در کشور روند افزایشی داشته است

باشگاه آلومینیوم: مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد، مس و آلومینیوم کشور با توجه به کمبود انرژی در ۹ ماهه نخست سال جاری همچنان روند صعودی داشته است.

شنبه 12 آذر 1401 ساعت 9:59

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایراسین، سیف الله امیری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران افزود: هر چند که مشکلات کمبود انرژی برق و گاز در شرکت های بزرگ فولادی وجود دارد، اما تولید در این بخش های صنعتی کشور همچنان نسبت به سالهای گذشته روند مثبتی داشته است.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ مشکلی در بازار فولاد، آلومینیوم و مس در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام صنعتگران این عرصه قیمت ها نیز هم اکنون در بازار بسیار متعادل هستند.

امیری تأکید کرد: تامین گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی معدنی یکی از چالشهای مهم این واحدهای صنعتی است و انتظار داریم وزارت نیرو و وزارت نفت در سه ماهه آخر سال جاری نسبت به تامین انرژی مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی کشور اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم اکنون شرکت گاز به جای ۴۰ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی در کشور حدود ۱۵ میلیون متر مکعب گاز به این شرکت های صنعتی تحویل می دهد و اگر این روند ادامه یابد در میزان تولید این واحدهای صنعتی و معدنی در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

امیری افزود: با توجه به تامین ۳۰ درصدی گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی باید صرفه جویی در دستور کار ما باشد تا بتوانیم همچنان روند رو به مثبت تولید محصولات فولادی، مس و آلومینیوم را در کشور ادامه دهیم.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با این حال هم اکنون در برخی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گاز برخی از شرکت های بزرگ صنعتی قطع شده است و این می‌تواند بر میزان تولید این واحدهای صنعتی تاثیر گذار باشد.
امیری با اشاره به اهمیت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران یادآور شد: خوشبختانه شرکت های صنعتی و معدنی از برگزاری این نمایشگاه بسیار استقبال کرده اند و پس از مهار بیماری کرونا هم اکنون با حضور مدیران این شرکت های صنعتی و معدنی در این نمایشگاه بیشترین شرکت ها به دنبال مشتریان بیشتر و امضای قراردادهای فروش هستند و این نشان می‌دهد که شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی کشور از حضور در این نمایشگاه استقبال گسترده‌ای کرده اند.

تعداد بازدید : 533

ثبت نظر

ارسال