Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 20 و 16 دقیقه

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران برگزار شد

بیست و دومین نمایشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران برگزار شد

باشگاه آلومینیوم: بیست و ‌دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، با مشارکت ۳۷۲ شرکت داخلی و خارجی، به‌مدت چهار روز از تاریخ 29 آبان‌ تا دوم آذرماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.

سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 19:4

باشگاه آلومینیوم- بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران روز یکشنبه، ۲۹ آبان‌ماه در مراسمی با حضور وزیر نیرو و مسئولان وزارت نیرو، سندیکاها و تشکل‌های صنفی صنعت برق کشور، متخصصان، نخبگان، مهندسان و کارشناسان فعال در صنعت برق، و همچنین تعدادی از میهمانان خارجی، مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و حضور گسترده شرکت‌‌های داخلی افتتاح  شد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، درمجموع ۳۷۲ شرکت داخلی و نماینده شرکت‌های خارجی از ۹ کشور جهان اعم از کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان، فنلاند، ژاپن، کره‌جنوبی، اسپانیا و جمهوری چک، در ۱۱ سالن نمایشگاهی و در فضایی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع حضور یافتند.

بر همین اساس در بیست‌ودومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، شاهد مشارکت ۲۲ شرکت خارجی و ۳۵۰ شرکت داخلی بودیم که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز سهم قابل‌توجهی در این دوره از نمایشگاه داشتند.

در نمایشگاه تخصصی صنعت برق ایران کالاهایی در بخش‌های روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق، خطوط انتقال، کارفرما، مشاوران و پیمانکاران عرضه شد.

در حاشیه این نمایشگاه، در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی در محورهای مختلف، نشست‌های خبری مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی و زیرمجموعه وزارت نیرو با حضور خبرنگاران برگزار شد. همچنین دو کارگاه آموزشی با موضوع "مدیریت مصرف برق و مشترکان و چالش‌های حوزه انرژی توسط کارشناسان صنعت برق برای خبرنگاران تخصصی حوزه نیرو" برگزار گردید.

نشست روز دوشنبه 30 آبان‌ماه در محورهای "نیاز بخش تحقیق و توسعه بازار صنعت برق به پژوهش‌های کاربردی"، "کاربردی و تجاری‌سازی تحقیقات و پروژه‌های دانشگاهی"، "راهکارهای ایجاد تسهیلات در تعامل مراکز تحقیقاتی و صنعتی" و "نقش تسهیل‌گری بخش حکمرانی صنعت برق" برگزار شد.

در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی این دوره از نمایشگاه، نشست "راهکارهای توسعه بهینه‌سازی مصرف انرژی و الگوپذیر نمودن مصارف انرژی در کلیه بخش‌های مصرف با استفاده از توان بخش خصوصی صنعت برق" روز سه‌شنبه، یکم آذرماه برگزار شد. همچنین "تجربیات و اقدامات گذشته صنعت برق در بهینه‌سازی انرژی"، "برنامه های کلان وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف انرژی"، "بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی درحال‌حاضر در سطح جهان و اروپا" و "توانمندی‌های بخش خصوصی صنعت برق در استانداردسازی و توسعه بهینه‌سازی انرژی" موضوعات سومین نشست تخصصی را تشکیل دادند. اما در چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی صنعت برق ایران، نشست "شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید بار اول و حمایت‌های موجود در قوانین کشور و نیازمندی‌های توسعه علمی و فناوری صنعت برق با موضوعاتی چون ثبت مالکیت مصوبات و عادی دانش‌بنیان"، "راهکارهای توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان در صنعت برق کشور"، "تجاری‌‌سازی و تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان"، "تبدیل دانش به محصول دانش‌بنیان در فناوری اطلاعات" و "تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در صنعت برق "برگزار شد.

لازم به توضیح است، صنعت برق ایران صنعتی است که ۱۵۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده و ۲۰۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ و کوچک و متوسط در آن فعال هستند. این صنعت جزو صنایع مولد، استراتژیک و زیربنایی است که زیرساخت بسیاری از صنایع است و می‌تواند توسعه زیادی در سایر صنایع ایجاد کند.

 

در این نمایشگاه، شرکت‌های داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی، از آخرین دستاوردهای فناوری، تولیدی، کسب رضایت مشتریان، بازاریابی، تنوع تولید و بسته‌بندی خود رونمایی کرده و آخرین محصولات تولیدی خود را به مشتریان خود معرفی کردند.

ازجمله شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به شرکت سیم‌ راد‌ سما، الکا مهر کیمیا، کابل متال، گیل راد، کابل باختر، سیم و کابل یزد، سیم و کابل مغان، سیم و کابل مشهد، سیم و کابل همدان، سیمراد، گروه بازرگانی ثقفی، سیمکو، کارخانجات آلومتک-آلومراد، آلومینیوم کوهرنگ زاگرس، مسباره کاوه، کابل ابهر و ... اشاره نمود.

تعداد بازدید : 750

ثبت نظر

ارسال