Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 22 و 32 دقیقه

تعلیق فعالیت یک واحد آلاینده صنعتی در اشتهارد

تعلیق فعالیت یک واحد آلاینده صنعتی در اشتهارد

باشگاه آلومینیوم: دادستان عمومی و انقلاب اشتهارد با اشاره به تعلیق فعالیت یک واحد آلاینده محیط زیستی در این شهرستان، گفت مدیرعامل این شرکت متعهد به رفع نواقص شده است.

دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 15:13

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، حسن علایی ثمرین به ورود دادستانی شهرستان اشتهارد به موضوع آلایندگی یک واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر آلایندگی شدید یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی اشتهارد با دستور رئیس کل دادگستری استان البرز موضوع توسط دادستانی اشتهارد در دست بررسی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اشتهارد افزود: بلافاصله پس از این گزارش، دستورات برای اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان صادر شد و بررسی‌ها مشخص کرد شرکت مورد ادعا در زمینه تولید شمش آلومینیوم فعالیت داشته در بحث فیلتراسیون و سیستم کنترل آلایندگی هوا نقایصی دارد.

وی تصریح کرد: با وصول گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، سریعا اعلام جرم انجام و موضوع به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اشتهارد ارجاع شد.

علایی ثمرین با بیان اینکه در راستای کنترل سریع آلایندگی هوا، مدیرعامل شرکت مذکور به دادستانی فراخوانده شد گفت: با اخذ تعهد کتبی از نامبرده، شرکت مورد اشاره تا رفع کامل نقایص سیستم جلوگیری از آلایندگی هوا و فیلتراسیون، موقتا تعطیل شد و بازگشایی این شرکت منوط به رفع نواقص و نصب تجهیزات و البته مشروط بر تایید دادستانی و اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه حسب دستور دادستانی، عملیات نصب تجهیزات شرکت مزبور توسط اداره محیط زیست شهرستان به صورت روزانه رصد خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به سواستفاده برخی از شرکت‌ها و بازکردن سیستم پیش تصفیه و فیلتراسیون پس از اتمام وقت اداری و تعطیل شدن مراجع نظارتی، از طرف دادستانی اشتهارد به اداره محیط زیست، طی مکاتبه ای دستور صادر شد که اقدام به ایجاد گشت شبانه کرده و به صورت سرزده از شرکت‌ها بازدید کند.

دادستان اشتهارد ضمن تذکر به شرکت های متخلف تاکید کرد: در صورت وصول گزارش محیط زیست، متخلفین تعقیب و مطابق مقررات به موضوع رسیدگی خواهد شد.

تعداد بازدید : 642

ثبت نظر

ارسال