Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 7 و 22 دقیقه

در دیدار مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با وزیر اقتصاد و دارایی مطرح شد

ضرورت رفع موانع گمرکی با تسهیل فرآیند صادرات

ضرورت رفع موانع گمرکی با تسهیل فرآیند صادرات

باشگاه آلومینیوم: مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب طی دیداری با سید‌احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درخصوص رفع موانع صادرات شمش آلومینیوم بحث و گفت‌وگو کردند.

دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:32

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای اقتصاد،‌ مهدی زحمتکش ضمن ارائه گزارشی از بهره‌برداری از پروژه بزرگ صنعتی ۲/ ۱میلیارد دلاری احداث کارخانه آلومینیوم جنوب در شرایط سخت اقتصادی طی ۶ سال گذشته به وزیر اقتصاد افزود: بهره‌برداری و تکمیل ظرفیت این پروژه بزرگ، نقش مهمی در صنعت کشور داشته و کمک شایانی به رفع نیاز داخلی و افزایش سهم صادراتی و ارز‌آوری به کشور داشته است. زحمتکش در ادامه به موانع گمرکی لامرد و استان فارس بر سر راه صادرات محصولات و واردات مواد اولیه این مجتمع پرداخت و ضمن تشکر از همکاری‌هایی که تاکنون انجام شده است، اشاره کرد که درک دقیق و عمیق‌تر گمرک از ماهیت و شرایط کارخانه بزرگ آلومینیوم جنوب در این موقعیت حساس اقتصادی و صنعتی کشور می‌تواند کمک قابل توجهی به صنعت کشور کند.

در ادامه وی برای کمک به سرمایه در گردش سالکو و تسریع در فرآیند امور گمرکی، پذیرش سپرده کالایی به جای سپرده نقدی در صدور اظهارنامه‌های گمرکی را از وزیر اقتصاد و دارایی خواستار شد.

در پایان سیداحسان خاندوزی ضمن تاکید بر رفع موانع تولید و تسهیل فرآیند صادرات درخصوص رفع موانع گمرکی قول مساعدت داد.

 

تعداد بازدید : 496

ثبت نظر

ارسال