Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 31 دقیقه

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه آلومینای جاجرم مصوب شد

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه آلومینای جاجرم مصوب شد

باشگاه آلومینیوم: مدیر مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم گفت: با اجرای طرح توسعه ظرفیت تولیدی این واحد بزرگ صنعتی کشور از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و با تخصیص این اعتبار از سوی بانک عامل فعالیت اجرایی شروع می‌شود.

دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 12:36

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از فلزات آنلاین، امیر تردال اظهار داشت: این میزان تسهیلات مصوب شده به‌منظور افزایش تولید آلومینا و اجرای پروژه‌های مربوط همانند طرح‌های شمش و بیلت است.

وی با اشاره به این‌که میزان تولیدات این مجتمع در سه‌ماهه نخست افزایشی نداشته است، افزود: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۳۸ هزار تن پودر آلومینا تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیری نداشت.

مدیر مجتمع آلومینای ایران دلیل اصلی عدم افزایش تولید در سال جاری را قطعی گاز و برق دانست و خاطرنشان کرد: کاهش فشار و قطعی گاز به‌مدت ۱۰۵ روز و قطعی برق در تیرماه موجب شد تا نتوانیم افزایشی در میزان تولیدات مجتمع داشته باشیم.

براساس این گزارش، وی گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات در آلومینا به‌گونه‌ای است که فعالیت آن باید به‌صورت مستمر باشد و درصورت تعطیلی آلومینا، راه‌اندازی مجدد آن بسیار هزینه‌بر و مشکل است.

تعداد بازدید : 487

ثبت نظر

ارسال