Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 0 و 30 دقیقه

افتخاری دیگر برای صنعت آلومینیوم کشور

شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان واحد نمونه سال ۱۳۹۹ استان هرمزگان انتخاب شد

شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان واحد نمونه سال ۱۳۹۹ استان هرمزگان انتخاب شد

باشگاه آلومینیوم: در آئین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور "رئوفی" معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و "هادی ابراهیمی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.

شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:47

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی المهدی، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی ‌می‌شوند.

"رئوفی" با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی است، افزود: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده ‌می‌شود که باید جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی‌، برنامه ریزی کرد.

وی اظهارداشت: کارگران با حضور پر رنگ خود در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند که در جهت پیشرفت و بالندگی میهن اسلامی با جهاد و پایمردی در دو جبهه تولید و حفظ آرمان‌های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با توجه به نامگذاری امسال، به نام تولید‌، پشتیبانی‌ها‌، مانع زدایی‌ها، نقش کارگران در تحقق این شعار بسیار مهم و تاثیر گذار

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هر ساله بمنظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت ‌می‌پذیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان در استانها و در سطح کشور، تجلیل ‌می‌شوند.

"هادی ابراهیمی" افزود: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی و کارآمد سازی استعدادها و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های چهره‌های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره‌های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلین بخش کار و تولید و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است.

ارائه شیوه‌های نوین در کار‌، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری راندمان تولید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت‌های شغلی از جمله شاخص‌های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.

قابل ذکر است که تعداد 945 نفر در قالب کارگر و گروه کار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام نموده‌اند که پس از داوری، کارگران و گروههای کار و واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند.

 شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی " دکتر حمید مهتدی"، با افزایش و ثبات در اشتغال و تولید طی سالهای اخیر، افزایش صادرات‌، ارتقای تسهیلات رفاهی کارگران‌، توجه ویژه به امر آموزش، توجه به مبحث تحقیق و توسعه و دارا بودن واحد R&D‌، اجرای دستورالعمل‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی، بعنوان واحد نمونه معرفی و از مدیرعامل این شرکت تقدیر شد.

مدیرعامل المهدی گفت: در سال 99 با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به 163 هزار تن برسانیم که این افزایش تولید، رشد 88 درصدی را به همراه داشت و مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این موضوع اشاره فرمودند.

مهتدی افزود : چند سال پیش و در برهه زمانی خاصی شاهد مشکلات بسیاری در حوزه تولیدات شرکت، امنیت شغلی کارکنان و اخراج کارگران و... بودم که موجب دغدغه فکری کارکنان و همه مسوولان شده بود که این امر با سپردن مدیریت این مجموعه تولیدی به گروه مپنا و مدیران ارزشی شاهد رفع شدن مشکلات، توسعه و رونق بیش از بیش این مجموعه در استان و حتی در سطح کشوری شدیم.

وی با بیان اینکه افزایش چندین برابری ظرفیت و جهش تولید این شرکت درعمل کار آسانی نیست، خاطر نشان کرد: عمل کردن به معنای واقعی کلمه به این امر خطیر جز با روحیه جهادی و اراده قوی امکان پذیر نبوده و خوشبختانه همه کارکنان این مجموعه تولیدی مهم از این شاخص‌ها برخودار هستند.

تعداد بازدید : 744

ثبت نظر

ارسال