Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 13 و 13 دقیقه

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روسال آلومینیوم در پروژه‌های زیست‌محیطی طی دهه اخیر

سرمايه‌گذاري يك ميليارد دلاري روسال آلومينيوم در پروژه‌هاي زيست‌محيطي طي دهه اخير

باشگاه آلومینیوم: شرکت روسی روسال در بازه زمانی سال‌های 2011 تا 2020، یک میلیارد دلار برروی پروژه‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری کرده است. به‌گفته‌ی این شرکت روسی، آلاینده‌های زیست‌محیطی تولیدشده توسط شرکت روسال طی دهه اخیر حدوداً 20 درصد کاهش داشته است.

دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 14:21

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در سال 2020، واحد تولیدی کراسنویارسک (Krasnoyarsk) مجهز به تکنولوژی اکوسودربرگ (EcoSoderberg) گردید و قرار است واحدهای تولیدی براتسک (BrAZ)، شلخف (IrKAZ) و نوووکوزنستک (NKAZ) نیز به‌زودی به تکنولوژی فوق مجهز شوند.

ایوان ربریک (Ivan Rebrik)، مدیر بخش زیست‌محیطی روسال در این رابطه می‌گوید: "پیشرفت شرکت روسال در زمینه تأمین اهداف زیست‌محیطی طی ده سال اخیر، قابل‌توجه بوده است. این اقدام مبتکرانه تنها ازطریق برنامه‌ای دقیق و هدفمند‌سازی بودجه‌ ممکن بوده است. حرکت شرکت روسال در این راستا مناسب‌ترین روش برای کاهش هزینه‌ها و قدم گذاشتن در وادی تولید "سبز" می‌باشد.

سرمایه‌گذاری روسال برای مدرنیزاسیون واحدهای تولیدی

باشگاه آلومینیوم، همچنین شرکت روسال تصمیم دارد 4.5 میلیارد روبل نیز صرف مدرنیزاسیون واحدهای تولیدی سایانوگورسک (Sayanogorsk) و خاکاز (Khakaz) کند. بخش عمده این هزینه برای افزایش تولید الکترود، نصب تجهیزات و افزایش بهره‌وری انرژی صرف خواهد شد.

مدرنیزاسیون واحدهای سایانوگورسک و خاکاز در راستای کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی خواهد بود. قرار است کل سیستم مدرنیزاسیون این واحد‌ها تا پایان سال 2023 تکمیل گردد. این سرمایه‌گذاری همچنین شامل بهبود سیستم خنک‌سازی و دو خط هموژنیزاسیون واحد ذوب سایانوگورسک نیز می‌شود.

به‌گفته‌ی مدیرعامل روسال، طی چند سال اخیر و همزمان با ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ،‌ شرکت روسال با مشکلات بسیاری روبرو شده است. از آن جمله می‌توان به کاهش چشمگیر سود و درآمد این شرکت تحت‌تأثیر تحریم شرکت و مدیرعامل آن اشاره نمود.

شرکت روسال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز آلومینیوم در جهان محسوب می‌شود که با تولید بالغ بر 4 میلیون تن آلومینیوم اولیه توانسته در بین پنج تولیدکننده برتر جهان جای گیرد.

بیش از 90 درصد از الکتریسیته مورد استفاده در روسال، اصطلاحاً الکتریسیته "تمیز" بوده که ازطریق هیدروالکتریک تجدیدپذیر تأمین می‌شود؛ که درنتیجه‌ی آن ردپای کربنی تولید فلز آلومینیوم به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

محصولات اصلی شرکت روسال عبارتند از: آلومینیوم اولیه، آلیاژهای آلومینیومی، آلومینا و همچنین فویل و آلومینیوم مورداستفاده در صنایع بسته‌بندی. این شرکت مواد اولیه مورد استفاده در صنعت آلومینیوم از استخراج تا فرآوری و پرداخت را تأمین می‌کند.

شرکت روسال فعالیت خود را با تولید آلومینیوم اولیه آغاز کرد و سپس تولید خود را به بیلت، اسلب نوردی،‌ آلیاژ ریختگی، میله، فویل، چرخ آلومینیومی، پودر آلومینیوم، آلومینا و بوکسیت، کوراندوم،‌ گالیوم، سیلیکون و آند آلومینیومی، توسعه داد.

تعداد بازدید : 570

ثبت نظر

ارسال