Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 48 دقیقه

با راه اندازی فاز دو، آلومینیوم جنوب دو برابر کل کارخانه های کشور تولید می کند

یکه تازی سالکو با تولید 600 هزار تن آلومینیوم

یکه تازی سالکو با تولید 600 هزار تن آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: مدیر تحقیق و توسعه تولید آلومینیوم جنوب (سالکو) از جدی شدن فاز ۲ خبر داد و گفت: در سال آینده فاز دو تولید آلومینیوم در شرکت آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن راه اندازی می‌شود که تولید سالکو را به ۶۰۰ هزار تن می‌رساند.

پنجشنبه 4 اسفند 1401 ساعت 9:48

باشگاه آلومینیوم- احمد انصاری با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه آلومینیوم سالکو در چند شاخه شروع شد گفت: شاخه اول طرح‌های توسعه بود که بزرگترین طرح توسعه، فاز ۲ صنایع آلومینیوم جنوب بود.

وی با اعلام این که فاز ۲ مانند فاز یک سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم تولید میکند گفت: اجرایی شدن فاز ۲ را از ابتدا پیگیری کردیم. نقشه‌های مکانیکال، عمرانی، معماری، الکتریکال و سایر نقشه‌ها تهیه شد و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت.

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلومینیوم جنوب (سالکو) با اعلام این که از سال آینده، یک سرمایه گذار چینی کار فاز ۲ را اجرایی می‌کند گفت: شرکت چینی به نام ان. اف. سی که فاز اول آلومینیوم سالکو را ساخت، فاز دوم را نیز ادامه خواهد داد.

وی با اعلام اینکه تولید آلومینیوم در فاز ۲ سالکو معادل فاز یک خواهد بود گفت: فاز دو سالکو معادل فاز یک، در سال ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم تولید خواهد کرد، به اندازه فاز یک ۵۰۰ مگاوات برق مصرف خواهد کرد و مذاب آلومینیوم را در قالب محصولات جدید به فروش می‌رساند که شامل بیلت ۶ اینچ ۷ اینچ ۸ اینچ و اسلب با ویژگی‌های متفاوت با آن چیزی که اکنون تولید می‌شود، تولید و عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تولید آلومینیوم در تمامی کارخانه های کشور، حدود 350 هزار تن است گفت: سالکو به تنهایی به اندازه تمامی کارخانه های آلومینیوم سازی کشور تولید دارد و با راه اندازی فاز 2 شاهد رکورد زنی و یکه تازی سالکو در عرصه تولید آلومینیوم خواهیم بود. 

انصاری با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه کوچک‌تری نیز در دست اقدام داریم گفت: سالن ریخته گری شماره ۳ یا کارخانه کراش بت ۲ که خردایش بتی است که روی آند‌ها قرار گرفته، با راه اندازی این سالن آن سنگ‌ها را پودر می‌کنیم و به سالن احیا باز می‌گردانیم.

وی با اعلام اینکه سالن کراش بت حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته گفت: با راه اندازی کراش بت، مشکلات مدیریت می‌شود و جلوی توقف تولید گرفته می‌شود.

مدیر تحقیق و توسعه سالکو با اعلام اینکه به صورت روزانه نیاز به کراش بت در اندازه‌های متفاوت داریم گفت: راه اندازی سالن ریخته گری شماره ۳ باعث شده هم سیستم کراش بت قدیمی خودمان را حفظ و به شکل جدید طراحی کنیم.

وی با اعلام اینکه طراحی سالن جدید به وسیله متخصصین داخلی صورت گرفته گفت: مهم این است که با استفاده از ظرفیت متخصصین داخلی، می‌توانیم جلوی توقف تولید را بگیریم.

منبع: پول نیوز

تعداد بازدید : 1869

ثبت نظر

ارسال