Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 55 دقیقه

گزارش تصویری ازبیست‌و‌سومین نمایشگاه صنعت برق تهران

26-23 آبان‌ماه، نماشگاه بین‌المللی تهران

گزارش تصويري ازبیست‌و‌سومین نمایشگاه صنعت برق تهران

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و نخستین جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران با مشارکت ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی و با حضور ۲۶۲ مرکز منتخب علمی و شرکت دانش‌بنیان برگزار شد.

سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت 3:12

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه برق، با حضور محرابیان وزیر نیرو، میرحسینی عضو هیأت‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و سایر مسئولین و مقامات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران برگزار شد.

کالاهای ارائه‌شده در نمایشگاه صنعت برق کشور شامل تولید، انتقال، توزیع، تجهیزات برق فشار قوی، متوسط و ضعیف، انواع تابلوهای برق، تجهیزات روشنایی، تجهیزات هوشمندسازی، دیزل ژنراتور و موتورهای الکتریکی، باتری و یوپی‌اس؛ سیستم‌های ارتینگ و حفاظت کاتدی، ترانسفورماتور، سیم و کابل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق و تجهیزات اندازه‌گیری، پیمانکار، مشاور، مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی، خطوط انتقال نیرو و تجهیزات وابسته، پست‌های فشار قوی متوسط و ضعیف، انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات وابسته بود.

براساس این گزارش، در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، ۱۲ کشور شامل ایتالیا، جمهوری چک، آلمان، چین، کره‌جنوبی، کرواسی، ترکیه، اسپانیا، هند، اسلوونی، لهستان و ژاپن مشارکت داشتند.

همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه، جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق و با مشارکت ۲۶۲ شرکت‌کننده داخلی برگزار ‌شد.

معرفی افق‌های جدید فناورانه صنعت برق به‌منظور جهت‌دهی فعالیت‌های هسته‌های فناور و نخبگان، برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری به‌منظور هم‌رسانی چالش‌ها و ظرفیت‌ها، ایجاد بستری برای معرفی ایده‌ها و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی صنعت برق و انرژی، معرفی محصولات و خدمات فناورانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به تأمین مالی اجرای طرح‌های فناورانه و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه، معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات و آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان، معرفی پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی و مهندسی صنعت برق کشور ازجمله مهم‌ترین محورهای این جشنواره تخصصی بوده است.

در این جشنواره و فن بازار، نیازهای فناورانه صنعت برق احصا و به فناوران و جامعه دانشگاهی اعلام ‌شد تا با تعامل حاصله از جدیدترین دستاوردهای علمی فناوران و جامعه دانشگاهی جهت رفع نیازها و چالش‌های صنایع و صنعت برق بهره‌برداری صورت گیرد.

بر این اساس، تعداد کل محصولات اولیه دریافت‌شده در این جشنواره و فن بازار، ۶۹۵ محصول از ۳۴۶ شرکت را شامل می‌شد که پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی ۳۸۷ محصول از ۲۶۲ شرکت تأیید شد.

به‌گزارش خبرنگار مجله آلومینیوم، ازجمله شرکت‌های آلومینیومی حاضر در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق تهران می‌توان به شرکت آلومتک و آلومراد، روان گداز پردیس، آلومرول نوین، آلومینیوم کوهرنگ زاگرس، سیم‌ راد‌ سما، سیمکو، الکا مهر کیمیا، تولیدی بازرگانی ثقفی، سیم و کابل مغان و... اشاره نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید : 754

ثبت نظر

ارسال