Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 33 دقیقه

گزارش تصویری از بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو)

گزارش تصويري از بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو)

باشگاه آلومینیوم: بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) از تاریخ ۳ تا ۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شد و فعالان و صاحب‌نظران این حوزه را در محیطی تخصصی و تجاری گردهم ‌آورد.

دوشنبه 27 آذر 1402 ساعت 14:59

به‌گزارش خبرنگار باشگاه آلومینیوم، مدیرعامل مجری نمایشگاه ایران متافو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی (ایران متافو) با مشارکت ۵۴۸ شرکت داخلی و خارجی از جمعه ۳ آذر تا دوشنبه ۶ آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

جلالی افزود: ۱۵۰ برند خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا، سوئیس، چین، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، هنگ‌کنگ، هند، روسیه، تایوان، کره جنوبی، جمهوری چک، امارات، اسلوونی، آفریقای جنوبی، مالزی، اتریش، ژاپن و ایالات‌متحده در این نمایشگاه حضور داشتند.

جلالی با اشاره به زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان اظهار کرد: بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، با حضور فعالان داخلی و خارجی، در حوزه‌های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی (همچون مس، آلومینیوم و روی)، لوله و پروفیل، ریخته‌گری، قالب‌سازی، ماشین‌کاری، آهنگری، نسوزها، کوره صنعتی و عملیات حرارتی برگزار ‌شد.

او در پایان گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه، بهره‌مندی حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان از این رویداد است. نزدیک به ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور داشتند به‌طوری‌که پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد. برپایی پاویون‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است که طی آن شرکت‌های منتخب می‌توانند از تخفیف ۹۰ درصدی در تأمین هزینه‌های مربوط به شرکت در نمایشگاه‌ها برخوردار شوند و به معرفی محصولات و دستاوردهایشان بپردازند.

وی با اشاره به رشد تقاضای شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه گفت: متأسفانه به دلیل کمبود فضا، حدود ۴۰۰ شرکت داخلی امکان شرکت در این نمایشگاه را از دست دادند ضمن اینکه فضای تحت پوشش بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت اما برای حضور تمامی شرکت‌ها نیازمند فضای بیشتری بودیم که دراختیار نداشتیم.

نمایشگاه ایران متافو بزرگ‌ترین نمایشگاه متالورژی در سطح خاورمیانه و شمال آفریقا است

در ادامه عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران بیان کرد: صنایع متالورژی مانند صنایع نفتی برای کشور حیاتی است تا بتوانند منابع خدادادی کشور

را به یک کالای با ارزش‌افزوده تبدیل کنند.

قدیمی نمایشگاه افزود: نمایشگاه در تمامی سال‌های برگزاری ارتباط نزدیکی با تشکل‌ها داشته است و تشکل‌ها نیز همواره حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشتند.

دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران ضمن انتقاد از برگزاری همزمان این نمایشگاه تخصصی با یک نمایشگاه عمومی گفت: با توجه به اهمیت این صنعت و ارزآوری آن در اقتصاد کشور نباید همزمان با یک نمایشگاهی که مخاطب عام دارد، برگزار شود.

برگزاری مراسم امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه متافو امسال، مراسم امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی برگزار شد.

بنابر گزارش ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در مراسم امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی که روح‌اله دهقانی فیروزآبادی "معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور" و عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند، افزود: در این جریان، بحث‌های نوآورانه و خلاقانه بسیار اهمیت دارند چراکه دیگر نمی‌توانیم برای توسعه، به ابزارها و روش‌های سنتی تکیه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در نمایشگاه متافو سخن می‌گفت، تصریح کرد: امضای سندهای همکاری امروز، مسیر ما را برای ورود به این نهضت توسعه و پیشرفت هموار می‌کند.

موثقی‌نیا همچنین با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری به بخش معدن، گفت: این مسئله، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا در حلقه‌های‌های مختلف معدن از اکتشاف تا محصولات نهایی بتوانیم یک نهضت توسعه‌ای ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است از صنعت آلومینیوم شرکت‌های تولیدکننده آلومینیوم اولیه و آلیاژسازها و برخی تولیدکنندگان قطعات ریخته گری و دایکست نیز در این نمایشگاه حضور فعالی داشتند و می‌توان به حضور شرکت‌های آلومینیوم ایران (ایرالکو)، آلومینیوم المهدی، آلومینیوم جنوب، امید البرز، انجمن دایکست، روان گداز پردیس، شرکت نگین آلومینیوم گلپایگان، درخشان قطعه ساز سپاهان، تکنوگراف، الماس آلومینیوم گلپایگان، آلیاژ ناب، آلیاژساز اسپادانا، آذر صنعت گلپایگان، آلومینیوم کاوه خوزستان، کیان آلیاژ کاشان، فن‌آوری ریخته‌گری تلاشگران گلپایگان، صنایع تولیدی جوگی، پتروفوند بین‌الملل، نوین گداز امین، نوین گدازه مطلق، اکسون دژ الوند، آریا متال، ذوب فلزات محسنی، رهاورد منیزیم پارسیان، صنعت فن‌آوران مبتکران و... حضور داشتند.

همچنین اعضای هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم نیز از غرفه شرکت‌های آلومینیومی حاضر در این نمایشگاه بازدید کردند و از کم و کیف فعالیت‌های آنها با خبر شدند.

 

تعداد بازدید : 763

ثبت نظر

ارسال