Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 57 دقیقه

رئیس سندیکای آلومینیوم مطرح کرد:

گریز از خام فروشی/نیاز داخلی برطرف نشد

گریز از خام فروشی/نیاز داخلی برطرف نشد

باشگاه آلومینیوم: گودرزی گفت: تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی، جلوگیری از خام فروشی و صادرات قبل از تامین نیاز داخل به منظور رفع التهابات بازار از جمله برنامه‌های سندیکا در شش ماهه دوم سال است.

یکشنبه 14 آبان 1402 ساعت 22:31

به گزارش باشگاه آلومینیوم، هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای آلومینیوم با اشاره به وضعیت تولید آلومینیوم در شش ماه نخست سال، گفت: امسال تولید حدود ۷۵۰ هزار تن را در دستور کار قرار داریم به طوری‌که در شش ماهه سال نخست توانستیم در چهار مجموعه حدود ۳۷۵ هزار تن شمش تولید کنیم که از میزان ۱۳۲ هزار تن به واسطه بورس کالا وارد بازار داخلی شده و ۲۴۰ هزار تن دیگر صادر شده است.

او افزود: به سبب مشکلات به وجود آمده در حوزه تامین مواد اولیه صنایع پائین دستی نتوانستیم نیاز داخل را به خوبی برطرف کنیم و همین مسئله چالش بسیار زیادی برای بازار داخل به وجود آورد به طوری که آمار معاملات بورس نیز این مسئله در حوزه تقاضا را تایید می‌کند.

رئیس سندیکای آلومینیوم در رابطه با جامعه هدف محصولات صادراتی نیز بیان کرد: محصول عمده صادراتی شمش آلومینیوم به چین و ترکیه بوده است و صادرات سایر محصولات نیز به دلیل گران بودن مواد اولیه در بازار داخل در مقایسه با مواد اولیه صادراتی به کشورهای هدف، صفر بوده است.

گودرزی دربخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برنامه شش ماهه دوم سال گفت: تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی، جلوگیری از خام فروشی و صادرات قبل از تامین نیاز داخل به منظور رفع التهابات بازار از جمله برنامه‌های سندیکا در شش ماهه دوم سال است.

رئیس سندیکای آلومینیوم در پایان تصریح کرد: بورس کالا با همکاری وزارت صنایع باید برنامه ریزی مناسبی را برای پاسخ به تقاضای بازار انجام دهد، ما نیز در سمت تولید تمام تلاش خود را به منظور پاسخ‌گویی به عرضه‌ها انجام خواهیم داد.

منبع: صدای بورس

تعداد بازدید : 1363

ثبت نظر

ارسال