Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 12 دقیقه

کاهش قیمت لپ‌تاپ در هفته‌های آتی

کاهش قیمت لپ‌تاپ در هفته‌های آتی

بازاری‌جماعت ناگزیر است که بفروشد، از این‌رو ایجاد پایدار نسب در نرخ ارز هم می‌تواند کاهش قیمت لپ‌تاپ را موجب شود.

یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 20:45
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

جوادزارعی- اول؛ چنان‌چه نرخ ارز پایدار شود، قطعی بدانید که قیمت قاطبه لپ‌تاپ‌ها در هفته‌های آتی بین پنج تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. میزان کاهش قیمت به قیمت کنونی و نوع لپ‌تاپ بستگی دارد. بدیهی است که نباید انتظار داشت که یک لپ‌تاپک چهارصد هزار تومانی بیش از بیست سی هزار تومان ارزان شود، اما پیشاپیش می‌توانید ۱۰۰ هزار تومان برای یک مدل دو میلیون تومانی تخیف بگیرید. بازاری‌جماعت ناگزیر است که بفروشد، از این‌رو ایجاد پایدار نسب در نرخ ارز هم می‌تواند کاهش قیمت لپ‌تاپ را موجب شود.
دیگر اینکه پایداری در بازار را از نوع تبادل اعتبار و کالا می‌توان پیش‌بینی کرد. هنگامی‌که فروش اعتباری کاهش می‌یابد و خرید نقدی رایج می‌شود، بدانید که شرایط خوب نیست. دراین وضعیت خرید چندان به سود خریدار نیست، اگر واجب نیست دست نگهدارید. البته چشم‌انداز بازار لپ‌تاپ مثبت نشان داده است و کاهش قیمت برخی مدل‌ها در هفته جاری را این‌گونه می‌توان معنا کرد که سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شده است.
دوم؛ بود و نبود سیستم‌عامل اصیل برای بعضی دوستان اهمیت ندارد. به این دسته توصیه می‌کنم که اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارند، مدل‌هایی را در بازار جستجو کنند که فاقد سیستم‌عامل هستند. برخی مدل‌های Dell و HP و Asus با سیستم عامل Dos عرضه می‌شوند و بالطبع خریدار پولی بابت سیستم عامل پرداخت نمی‌کند. از این‌رو؛ می‌توان لپ‌تاپی با امکانات خوب و بدون سیستم عامل تهیه کرد. البته مشکلاتی برای خریداران این‌قبیل دستگاه‌ها پدیدار می‌شود. اگر کاربر حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای نیستید، همان بهتر که از مدل‌های معمول استفاده کنید. بروز برخی مشکلات در مدل‌هایی که با سیستم عامل Dos عرضه می‌شوند، کاربر آماتور را مجنون خواهد کرد. کاربران سیستم‌عامل لینوکس مشتری پر و پا قرص مدل‌های فاقد سیستم‌عامل هستند. این را هم بیفزایم که سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو، نسخه‌ای ویژه برای استفاده در لپ‌تاپک‌ها منتشر کرده است. نسخه رایگان ۷۰۰ مگابایتی اوبونتو را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

تعداد بازدید : 668

ثبت نظر

ارسال