Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 39 دقیقه

چین خواستار لغو فوری تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم شد

چین خواستار لغو فوری تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم شد

باشگاه آلومینیوم: وزارت بازرگانی چین چهارشنبه 25 مرداد سال جاری (16 آگوست) خواستار لغو فوری تعرفه‌های فوری آمریکا بر محصولات فولاد و آلومینیوم این کشور آسیایی شد.

شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 10:55

باشگاه آلومینیوم- چین این درخواست را در واکنش به گزارش هیات حل اختلاف سازمان تجارت جهانی مطرح کرد.

این هیات اعلام کرد که چین تعرفه‌های بیشتری بر برخی واردات خاص از آمریکا اعمال کرده است اما وزارت بازرگانی چین گفت که ریشه این مساله در «رفتار یکجانبه و حمایتی آمریکا از صنایع» قرار دارد.

این وزارتخانه افزود: اقدامات متقابل چین منطبق بر قوانین بوده و گامی مشروع برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع این کشور است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ طبق بند ۲۳۲ قانون توسعه تجارت آمریکا مصوب سال ۱۹۶۲ تعرفه ۲۵ درصدی بر برخی واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر برخی واردات آلومینیوم وضع کرد.

مقام‌های آمریکایی این درصدها را دقیق اجرا نکرده‌اند اما از روش‌های دیگر برای کاهش واردات آلومینیوم و فولاد استفاده کرده‌اند.

اتحادیه آهن و فولاد چین و اتحایده صنایع فلزات غیرآهنی این کشور سال گذشته از آمریکا خواست تا اشتباهات خود را اصلاح کرده و رویکرد مثبتی در تجارت بین‌المللی اتخاذ کند.

این اتحادیه‌ها از سازمان تجارت جهانی به دلیل آنکه تعرفه‌های آمریکا بر محصولات فولاد و آلومینیوم چین را غیرقانونی خوانده بود، قدردانی کردند.

منبع: تحلیل بازار

تعداد بازدید : 1117

ثبت نظر

ارسال