Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 34 دقیقه

چشم‌انداز آینده صنعت آلومینیوم هند با جایگزینی آلومینیوم به‌جای فولاد

چشم‌انداز آينده صنعت آلومينيوم هند با جايگزيني آلومينيوم به‌جاي فولاد

باشگاه آلومینیوم: آنیل آگاروال (Anil Agarwal)، مؤسس و صاحب شرکت ودانتا، در اواسط ماه آوریل در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که رشد صنعت نظامی هند و جایگزینی آلومینیوم به‌جای فولاد، افزایش تقاضای این فلز را به‌همراه داشته است.

سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 ساعت 9:51

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در گذشته نیز در رابطه با صنعت آلومینیوم هند صحبت‌های متفاوتی شده است که حاکی از افزایش تقاضای آلومینیوم در صنعت خودروسازی این کشور بوده است.

هند صاحب 52 کارخانه تولید تسلیحات نظامی است که تسلیحات و مهمات تولید می‌کنند. متأسفانه طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود مواد اولیه جهت تولید، این کارخانجات تنها با 10 درصد از ظرفیت خود درحال تولید هستند.

آنیل آگاروال در ادامه صحبت‌های خود افزود: "هند ظرفیت آن‌را دارد که به بزرگترین تولیدکننده تسلیحات و مهمات در جهان مبدل گردد. درصورتی‌که تولیدکنندگان تسلیحات یکپارچه شوند، قطعاً روش فکری جدیدی به‌وجود خواهد آمد."

به‌گفته‌ی آگاروال، علیرغم ظرفیت بالای موجود جهت تولید تسلیحات، هنوز نفت و گاز به‌عنوان مهم‌ترین منبع صادراتی این کشور شناخته می‌شوند چراکه این کشور 300 میلیارد بشکه منبع نفتی دارد.

آگاروال معتقد است که خصوصی‌سازی معادن بوکسیتی در هند می‌تواند کمک بزرگی به صنعت آلومینیوم این کشور کند. با توجه به پتانسیل بالای تولید آلومینیوم در هند، پیش‌بینی می‌شود که این کشور در زمینه کاربردهای متنوع آلومینیوم و جایگزینی آلومینیوم به‌جای فولاد در صنایع مختلف، نقش بسزایی را ایفا کند.

تعداد بازدید : 844

ثبت نظر

ارسال