Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 5 و 56 دقیقه

پیشنهاد یکی از پیشکسوتان صنعت آلومینیوم کشور به وزارت صمت

پيشنهاد يكي از پيشكسوتان صنعت آلومينيوم كشور به وزارت صمت

باشگاه آلومینیوم : پیشنهاد یکی از پیشکسوتان صنعت آلومینیوم کشور به وزارت صمت در جهت رونق تولید و کاهش معضل بیکاری/ در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کمتر از صد نفر در بخش خصوصی

چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت 8:47

باشگاه آلومینیوم- به‌تازگی یکی از پیشکسوتان صنعت آلومینیوم کشور که سابقه‌ی50 ساله‌ی خدمت در صنعت ریخته‌گری تحت فشار و در تولید قطعات مورد مصرف در صنایع خودروسازی صنعت گازسوز و لوازم خانگی دارد، برای رونق تولید در کشور و کاهش معضل بیکاری، ارتقاء کیفیت و کمیت تولید با توان تأمین نیاز داخلی و صادرات طبق فرمان رهبر معظم (جهش تولید)، طی نامه‌ای به وزارت صمت، پیشنهاد خود را به مسئولین رده بالای کشور ارائه داده است، متن نامه و موارد پیشنهادی هرایر شهبازیان، مدیرعامل شرکت کاران در ادامه آمده است.

  • حق بیمه‌های اجتماعی به‌جای بیست و سه درصد (23%)، پانزده درصد (15%) کاهش یابد.
  • وزارت دارائی، مالیات متعلقه به این گروه‌‌ها را تا پنجاه درصد (50%) تخفیف قائل شود.
  • اجرای بند 1 و 2 در ظاهر برای دو سازمان مهم مملکتی کاهش درآمد خواهد داشت ولی برعکس آن حادث خواهد شد چون در بند 1 کارگاه‌ها افراد بیشتری در لیست بیمه ثبت خواهند کرد و در بند 2 کارخانجات و کارگاه‌ها به‌دلیل درآمد بیشتر از فرار مالیاتی اجتناب خواهند کرد.
  • با عملی‌شدن این‌دو طرح خیلی از کارگاه‌ها و کارخانجات تمایلی بیشتری به توسعه تولید و افزایش پرسنل و ارتقاء کیفیت تولید جهت صادرات اقدام خواهند کرد و بدین‌وسیله کمک بزرگی به کاهش معضل بیکاری در سطح کشور خواهند کرد و در ضمن درآمد خانواده‌ها هم بیشتر خواهد شد.
  • در حمایت از تولید داخلی، ‌دولت باید به‌طور جدی از ورود کالاهای مشابه تولیدات داخلی جلوگیری کند.
  • بانک‌ها وام با سود متعادل و با بازپرداخت پنج‌ساله و بدون دخالت افراد سودجو و فرصت طلب به‌عنوان واسطه دراختیار تولیدکنندگان نیازمند قرار دهد.
  • حق مسکن کارکنان فاقد مسکن باید دو برابر کارگران مالک مسکن محاسبه گردد.
  • ضمناً برای بهبود وضع اقتصادی کشور یکی از بهترین راه‌ها تک‌نرخی کردن ارز می‌باشد که به‌طورکلی از رانت‌خواری و فعالیت افراد سودجو جلوگیری خواهد کرد.
  •  دولت ارز ترجیحی را فقط به دو بخش صنعت داروسازی و دیگری نان که نیاز حیاتی مردم می‌باشد اختصاص دهد. گرچه تک‌نرخی کردن تبعات خودش را خواهد داشت و قیمت‌ها برای مدت کوتاهی در جامعه افزایش خواهد داشت ولی تعادل و ثبات اقتصادی در مملکت حاکم خواهد شد.
  • هزینه مواد اولیه که توسط دولت استخراج و تولید می‌گردد (به‌جز نفت و گاز) و در داخل کشور مصرف می‌شود از قیمت بالایی برخوردار است. شامل فلزات رنگین،‌ آهن‌آلات،‌ فولاد و مواد پلاستیکی که توسط پالایشگاه‌ها تولید می‌شوند، حتی انواع روغن‌های صنعتی و غیره که تولید آنها با هزینه ریالی تأمین می‌گردد (نظیر آب، برق، گاز و دستمزدها و حقوق پایین پرسنل) ولی هنگام فروش با دلار محاسبه و به‌فروش می‌رسانند (این عمل ناعادلانه و ناحق ازنظر اقتصادی بر دوش قشر کم‌درآمد جامعه سنگینی می‌کند)، این امر باعث بالارفتن هزینه تولید در داخل کشور می‌گردد و حتی باعث مشکلات در صادرات تولیدات صنعتی می‌شود. به‌طور مثال یک بطری آب آشامیدنی، هزینه آب 40% و هزینه بطری خالی و بسته‌بندی 60% است، یا کلیه مواد خوراکی و غیرخوراکی که هزینه بسته‌بندی درحدود دو یا سه درصد باید باشند. (البته قیمت محتویات داخل بسته‌بندی یکسان نیستند) درصورتی‌که حدود 15 درصد به قیمت کالاها اضافه می‌گردد و تمام هزینه‌ها به ضرر مصرف‌کننده داخلی تمام می‌شود.
  • بزرگترین معضل اساسی که تأثیر منفی در تولیدات داخلی کشور می‌گذارد به‌ویژه صنایع اتومبیل‌سازی، بالابودن و ناپایداری قیمت مواد اولیه تولید داخلی می‌باشد.
  • دولت از خروج مواد اولیه تولید داخلی و ضایعات آنها تا رفع نیاز داخلی، به‌‌طور جدی جلوگیری کند.
تعداد بازدید : 1523

ثبت نظر

ارسال