Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 55 دقیقه

پروژه‌های توسعه‌ای آلومینا در سطح جهانی

پروژه‌های توسعه‌ای آلومینا در سطح جهانی

باشگاه آلومینیوم: اکسید آلومینیوم که آلومینا نامیده می‌شود، منبعی اساسی برای تولید آلومینیوم است. طبق گزارش Alcircle، همانطور که تقاضا برای آلومینیوم همچنان در حال افزایش است، نیاز به آلومینا به طور فزاینده‌ای آشکار شده است.

سه شنبه 2 آبان 1402 ساعت 10:4

به گزارش باشگاه آلومینیوم، بازار آلومینا پتانسیل قابل توجهی با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 5.89 درصد دارد. تحلیل‌های بازار نشان می‌دهد که اندازه بازار آلومینا از 48.22 میلیارد دلار در سال 2022 به 72 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش می‌یابد. برای استفاده از این فرصت بازار، پروژه‌ها و توسعه‌های جدید متعددی در طول سال آغاز شده است.

همکاری ایران چین برای تولید آلومینا

در اوایل سال 2023، ایران تلاش‌های مشترکی را با چین برای بررسی امکان‌سنجی تولید سالانه 500000 تن آلومینا از بوکسیت کم عیار آغاز کرد. مرحله اولیه تحقیقات تکمیل شده و مرحله دوم در حال انجام است. هدف دستیابی به خودکفایی و کاهش اتکا به سایر کشورها برای تهیه آلومینا است. در حال حاضر ایران تقریباً 80 درصد آلومینا مورد نیاز کارخانه های ذوب خود را وارد می کند که هزینه سالانه آن 1 میلیارد دلار است.

آلفا HPA به مرحله 1 تولید نزدیک می‌شود

 در آستانه شروع عملیات در مدار آلومینا خلوص بالا (HPA) در مرکز تولید پیش ساز مرحله 1 آنها واقع در کوئینزلند است. این تلاش با کمک 15.5 میلیون دلاری برنامه توسعه مواد معدنی حیاتی تسهیل شده است و امکان ایجاد یک مدار HPA تجاری در مقیاس کوچک را به عنوان بخشی از پروژه مرحله 1 فراهم می کند.

پالایشگاه آلومینیوم تیانشان

گروه آلومینیوم تیانشان، دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم چین از نظر ظرفیت، قرار است 1.6 میلیارد دلار برای ایجاد یک پالایشگاه آلومینا در جزایر ریاو، اندونزی سرمایه‌گذاری کند.

هدف این حرکت استراتژیک افزایش عرضه مواد خام برای تولید آلومینیوم اولیه، استفاده از منابع غنی بوکسیت اندونزی و نیروی کار مقرون به صرفه است. پیش بینی می‌شود این پالایشگاه دارای ظرفیت سالانه 2 میلیون تن با حجم تولید اولیه 1 میلیون تن در سال و سرمایه گذاری 952 میلیون دلاری باشد.

شراکت پالایشگاه آلومینا GAC و Chalco در گینه

شرکت آلومینا گینه (GAC) و شرکت آلومینیوم چین (چالکو) اتحادی را برای ساخت یک پالایشگاه آلومینا در جمهوری گینه ایجاد کردند. این همکاری که در مارس 2023 آغاز شد، از تخصص ترکیبی هر دو شرکت در زمینه پالایش آلومینا بهره می‌برد.

راه‌اندازی یک پالایشگاه آلومینا جدید توسط روسال

روسال از آغاز ساخت یک تاسیسات آلومینا مدرن در منطقه لنینگراد خبر داد. این پروژه قابل توجه شامل سرمایه‌گذاری تقریباً 400 میلیارد روبلی برای ایجاد چهار خط فناوری برای تولید آلومینا و توسعه زیرساخت‌ها در Ust Luga است. این پروژه در دو فاز برنامه‌ریزی شده است که فاز اول آن تا 2.4 میلیون تن در سال ظرفیت دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال 2028 راه اندازی شود. فاز دوم با ظرفیت مشابه، تخمین زده می شود تا سال 2032 تکمیل شود.

پروژه بلندپروازانه پالایشگاه آلومینا 2 میلیون تنی هندالکو

صنایع هندالکو در حال ایجاد یک پالایشگاه آلومینا با ظرفیت 2 میلیون تن در سال در منطقه رایاگادا اودیشا است. این شرکت یک یادداشت تفاهم بلندمدت (MoU) با شرکت معدنی اودیشا (OMC) منعقد کرده است تا بوکسیت را برای پروژه تامین کند. این سرمایه‌گذاری آتی دومین پالایشگاه هندالکو در منطقه رایاگادا است که آماده تغییر چشم‌انداز صنعتی اودیشا است.

توسعه تولید آلومینا با خلوص بالا توسط AEM

این شرکت توسعه پالایشگاه آلومینا با خلوص بالا را در کپ چت، کبک آغاز کرده است. در 12 اکتبر 2023، رهبری و نیروی کار شرکت شروع پروژه را با یک رویداد ویژه جشن گرفتند. پروژه توسعه که قرار است در دو سال آینده تکمیل شود، AEM را قادر می‌سازد تا محصولات آلومینیومی با ارزش‌تری از جمله آلومینا با خلوص بالا را با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته تولید کند.

منبع: معدن نیوز

تعداد بازدید : 986

ثبت نظر

ارسال