Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 34 دقیقه

پرسودترین صنایع و شغل های سال های آینده

پرسودترین صنایع و شغل های سال های آینده

نفت نیوز: با توجه به اینکه بحران مالی، رکود اقتصادی و شرایط نامساعد اقتصادی جهان باعث ضررها و لطمات فراوانی در بخش های صنعتی، تولیدی و شغل های افراد طی دو سال گذشته شد، پیدا کردن صنایع و شغل هایی که با برشکستگی و مشکلات جدی مواجه نشده باشند بسیار دشوار است..

یکشنبه 23 آبان 1389 ساعت 20:40
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

نفت نیوز: با توجه به اینکه بحران مالی، رکود اقتصادی و شرایط نامساعد اقتصادی جهان باعث ضررها و لطمات فراوانی در بخش های صنعتی، تولیدی و شغل های افراد طی دو سال گذشته شد، پیدا کردن صنایع و شغل هایی که با برشکستگی و مشکلات جدی مواجه نشده باشند بسیار دشوار است.

با این حال "موسسه بین المللی تحقیقاتی IBISWorld"  پنج صنعت و شغلی را که همچنان طی سال 2010 و به رغم بحران اقتصادی سودآور هستند و برای سال های آینده نیز سودآوری خواهند داشت، معرفی کرد. تعجبی ندارد که بخشی از این پنج گروه معرفی شده در صنعت جهان با سوددهی بالا مربوط به استخراج منابع طبیعی همچون نفت خام و فلزهای ارزشمندی همچون طلا است.

شرکتهایی که در این صنایع و فعالیتهای اقتصادی فعال هستند از این فرصت برخوردارند تا همزمان با رونق داشتن این شغل ها در مواجهه با بحران مالی سودآوری کنند. سرمایه گذاران نیز می توانند با سرمایه گذاری در این نوع فعالیتهای اقتصادی در زمان رویارویی با یک اقتصاد بیمار در جهان به سودآوری برسند.

 * استخراج معادن

نیاز به تولید انرژی و مواد خام باعث شده تا این صنعت با سوددهی خالص 66 درصدی در دوران رکود اقتصادی مواجه شود. افزایش نسبی بهای نفت، طلا و دیگر منابع معدنی به این معناست که شرکتهایی که در استخراج و اکتشاف این مواد طبیعی ارزشمند و گرانبها فعال هستند مادامی که درخوستهای جهانی برای این نوع مواد طبیعی بالا است، می توانند به سوددهی امیدوار باشند. " تون وان بک" یک تحلیل گر ارشد موسسه بین المللی تحقیقاتی IBISWorld گفت: این صنعت با سود خالص بالا مواجه شده است.

 * روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران ازدواج

 بی شک مشکلاتی که به دلیل بروز رکود اقتصادی در جهان رخ داده منجر به سوددهی حدود 65 درصدی این شغل ها شده است. دوران سخت زندگی باعث شده تا درخواست ها برای ارائه خدمات حرفه ای این نوع شغل ها افزایش یابد. به دلیل شرایط فعلی در جهان این شغل ها می توانند سوددهی داشته باشند و حتی رقابت در این شغل ها نیز افزایش یافته است.

 * استخراج طلا و نقره

 با توجه به اینکه هم اکنون در بازارهای جهانی طلا با رکورد 1.300 دلار در هنر اُونس مبادله می شود، تعجبی ندارد که بگوییم این صنعت با سوددهی خالص 62 درصد مواجه است. همچنین با توجه به اینکه درخواست طلا احتمالا در سالهای آینده بالا خواهد بود، این موسسه بین المللی اعلام کرد که درخواست های بسیار زیادی در بخش سرمایه گذاری طلا افزایش می یابد. " تون وان بک" نیز اظهار داشت: ممکن است بهای طلا کاهش یابد اما صنعت استخراج و تجارت طلا همچنان یک صنعت بسیار پُرسود در عصر حاضر محسوب می شود. مادامی که این صنعت با سوددهی بالا روبروست، غول های صنعت طلا از جمله شرکتهای باریک گولد ( ABX)، کینراس گولد (KGC) و ریو تینتو(RTP) با سوددهی بالایی در دوران رکود اقتصادی مواجه هستند.

* استخراج فلزهای گرانبهایی همچون نیکل، مس، سرب و  روی

 درخواستها برای مس با هدف مصارف صنعتی باعث شده تا تجارت این فلز ارزشمند تا 56 درصد سوددهی داشته باشد. بهای مس و این نوع فلزها باعث شده تا همیشه بهای آنها بالا باشد و به نظر می رسد سوددهی این فلزها نیز همچنان بالا است. " تون وان بک" در این رابطه نیز گفت: درخواست ها برای فلزهای ارزشمند باعث افزایش بهای آنها شده و در نتیجه سوددهی تجارت این فلزها را نیز بالا می برد.

 * اکتشاف نفت و گاز

به نظر نمی رسد که فاجعه نشت نفت در خلیج مکزیک  تاثیر چندانی بر صنعت نفت داشته است. کارشناسان اعلام کرده اند که سوددهی خالص صنعت نفت و گاز حدود 48 درصد بوده است. موسسه بین المللی تحقیقاتی IBISWorld نیز پیش بینی کرده که بهای نفت ظرف سه سال آینده به 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید. از جمله شرکتهایی که در صنعت نفت و گاز فعالیتهایشان با رونق ادامه خواهد داشت می توان به شرکتهای BP، Conoco Phillips، اِکسُون موبیل و رویال داچ شل اشاره کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
تعداد بازدید : 904

ثبت نظر

ارسال