Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 26 دقیقه

پایان معاملات آلومینیوم در کولوسئومی به نام بورس کالا

پایان معاملات آلومینیوم در کولوسئومی به نام بورس کالا

امروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در حالی که با ابتکار عمل وزارت صمت و بورس کالا در ابداع دستورالعمل تعیین قیمت پایه فلزات و حذف دلار از قیمت فلزات؛ قیمت‌های پایه عرضه آلومینیوم نسبت به قیمت‌های هفته قبل با افزایش 10 هزار تومانی و نسبت به قیمت‌های دوهفته قبل افزایش 18 هزار تومانی داشت.

یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 ساعت 23:33

این سیگنال اولیه بخشی از بازار را برای افزیش قیمت تحریک نمود و با کاهش میزان عرضه‌ها پازل تحریک قیمت کامل شد و میدان برای یکه تازی دلالان برای افزایش قیمت مهیا گردید. با ابلاغ دستورالعمل غیر کارشناسی تعیین قیمت پایه بر مبنای میانگین معاملات هفته قبل و شفاف نبودن نحوه اجرای آن، بسیاری از شرکت‌های تولیدی برای خرید مواد اولیه و تولید دچار سردرگمی شده‌اند و بعضا به خاطر سردرگمی و فقدان اطلاعات و یا با تحریک دلالان بازار دست به خریدهای انتحاری و به مراتب بالاتر از نرخ بازار روی می‌آروند تا شاید به این ترتیب دین خود را به نابودی صنعت خود ادا نمایند.

عملا در سال افزایش تولید روند قیمت‌ها به نحوی شده که هرگونه برنامه‌ریزی برای تولید محکوم به فناست و واحد تولیدی باید صرفا به فکر حفظ موجودی مواد اولیه باشد. با شرایط قیمتهای فوق مشخص نخواهد بود که امکان جایگزین کردن مواد اولیه برای محصول تولید شده میسر خواهد بود.

تعداد بازدید : 1073

ثبت نظر

ارسال