Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 11 و 25 دقیقه

بازار صنایع پایین‌دستی در سال 2020

ویروس کرونا و تأثیر آن بر صنایع پایین‌دستی آلومینیوم

ويروس كرونا و تأثير آن بر صنايع پايين‌دستي آلومينيوم

باشگاه آلومینیوم: نقش صنعت آلومینیوم برروی اقتصاد مدرن بر کسی پوشیده نیست و نوآوری‌های بوجود آمده در این صنعت موجب ارتقای صنایع مختلف شده است. مهم‌ترین تأثیر نوآوری بر صنعت آلومینیوم، روش‌های جدید کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده‌های واردشده به محیط زیست است.

سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت 14:49

به گزارش باشگاه آلومینیوم، شیوع ویروس کرونا تأثیر بسزایی برروی تولید داشته است: کاهش قیمت، ‌کاهش تقاضا (تعطیلی و یا تعلیق تولید ازجمله تأثیرات کرونا بر صنعت آلومینیوم محسوب می‌شوند.

در ادامه اثرات منفی بیماری کرونا برروی صنایع پایین‌دستی بررسی می‌شود:

  • فرآیند "سپر محافظ" توسط شرکت راین فلدن آلمان (Rheinfelden):

شرکت آلمانی راین فلدن،‌ یکی از شرکت‌های به‌نام در عرصه تأمین قطعات خودرو، در اوایل شیوع کرونا اعلام نمود که از فرآیند سپر محافظ استفاده خواهد کرد. "سپر محافظ" به فرآیندی گفته می‌شود که شرکت بحران‌زده،‌ مشکل خود را اعلام می‌کند و به او 6-3 ماه فرصت داده می‌شود تا از بحران عبور کند. این شرکت آلمانی با سابقه کاری 100 ساله، در شرایط کرونا، تولید خود را به‌شدت کاهش داد و در اواسط ماه ژوئن بالاجبار 30 نفر از نیروهای کاری خود را اخراج کرد. چند روز قبل از این اقدام، مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده بودند که نیاز به کاهش نفرات نبوده و قادر است با 210 نفر نیروی قبلی به فعالیت ادامه دهد.

  • کاهش درآمد شرکت نولیس در سه‌ماهه پایانی سال 2020:

بزرگترین شرکت بازیافت آلومینیوم اعلام نمود که شیوع کرونا از درآمد خالص شرکت 85 درصد کاسته است و درآمد را به 22 میلیون دلار کاهش داده است. البته ثبات در بازار قوطی‌های آلومینیومی و بهبود بازار خودروسازی پس از کرونا، شرایط شرکت را تثبیت کرده است. براساس این گزارش، فروش خالص شرکت در سه‌ماهه پایانی سال 2020 با 17 درصد کاهش نسبت به همین دوره در سال گذشته، به 4/2 میلیارد دلار رسید. کاهش شدید فروش خالص شرکت عمدتاً به کاهش قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، پرمیوم بازار داخلی و کاهش صادرات محصولات نورد تخت شرکت باز می‌گردد.

  • کاهش سود شرکت مکزیکی نماک (Nemak):

در سه‌ماهه دوم سال 2020، شرکت مکزیکی نماک اعلام نمود که به‌واسطه‌ی شیوع کرونا، سود این شرکت به‌شدت کاهش یافته است. نماک، تولیدکننده قطعات خودرو برای شرکت‌هایی نظیر فورد، جنرال‌موتورز، فیات و تویوتا است.

شرکت نماک در این دوره 125 میلیون دلار زیان ثبت کرده است، این درحالی است که در سه‌ماهه‌ی دوم 2019، سود خالص شرکت 42 میلیون دلار گزارش شد. درآمد شرکت نیز طی همین دوره با 60 درصد کاهش به 403 میلیون دلار رسید. با توجه به ضرر و زیان شرکت در سه‌ماهه دوم سال، شرکت نماک ضعیفترین عملکرد را میان شرکت‌های زیرمجموعه گروه آلفا (Alfa) داشته است.

  • شرکت قطعه‌سازی سالزبرگر (Salzburger) و اخراج نیروهای کاری:

شرکت قطعه‌‌سازی سالزبرگر 29 نفر از نیروهای کاری خود در اتریش را اخراج کرد. این خبر در تاریخ 31 ماه جولای تأیید شد. شیوع بیماری کرونا عامل کاهش تولید این شرکت بزرگ تولیدکننده قطعات خودرو بوده است.

شرکت سالزبرگر (SAG)، قطعات موردنیاز صنایع خودروسازی و راه‌آهن را تأمین می‌کند. به‌گفته مسئولین این شرکت، سالز برگر، سال 2020 میلادی را در شرایط مناسبی آغاز کرد. فروش و تولید این شرکت در آن زمان بالا بود و هیچ مشکلی نداشت. اما شیوع بیماری کرونا همراه با عدم پیشبرد قراردادهای امضاء‌شده، مشکلات مالی بسیاری را برای این شرکت به‌همراه داشته است.

  • کاهش فروش شرکت کایزر (Kaiser) در سه‌ماهه دوم 2020 به‌دلیل کاهش تقاضا:

شرکت کایزر آلومینیوم (Kaiser Aluminium)، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات نیمه‌نهایی آلومینیوم‌ اعلام نموده که فروش خالص شرکت در سه‌ماهه دوم سال به‌شدت کاهش داشته است. به‌گفته این شرکت، فروش کایزر از 375 میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال گذشته به 276 میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال جاری کاهش یافته است.

براساس اطلاعات منتشرشده از این شرکت، علت کاهش شدید فروش، شیوع بیماری کووید-19 بوده است.

  • شرکت انگلیسی اوتومت (Automet) تقاضای وام بلندمدت کرد:

شرکت انگلیسی اتومت واقع در منچستر، برای تداوم کار خود درخواست 600 هزار پوند وام بلندمدت کرده است. این شرکت انگلیسی که در زمینه‌ی بازیافت موتور آلومینیومی خودروها تخصص دارد، اعلام نموده که چرخه‌‌ی تولیدش با توجه به شیوع کرونا با مشکلات اساسی روبرو شده است.

50 درصد فروش این شرکت به‌واسطه مشتریان خارجی است که شیوع بیماری کرونا چرخش مالی و فروش این شرکت را تحت‌تأثیر قرار داده است. به‌گفته‌ی مسئولین شرکت اتومت، به محض آنکه محدودیت‌های ناشی از کرونا برداشته شوند، چرخه تولید و مالی شرکت مجدداً ازسر گرفته خواهد شد.

تعداد بازدید : 1530

ثبت نظر

ارسال