Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 0 دقیقه

ورود اولین محموله وارداتی مواد معدنی موردنیاز مجتمع آلومینیوم جنوب به بندر پارسیان

ورود اولین محموله وارداتی مواد معدنی موردنياز مجتمع آلومينيوم جنوب به بندر پارسیان

باشگاه آلومینیوم، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از ورود اولین محموله وارداتی مواد معدنی موردنیاز مجتمع آلومینیوم جنوب به بندر پارسیان خبر داد.

سه شنبه 29 تیر 1400 ساعت 17:2

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از ایسنا، سید علی‌اصغر علامه، در این خصوص بیان کرد: اولین محموله وارداتی به‌میزان ۳ هزار تن پودر cpc (calcind petroleum coke) از بندر شهید رجایی به بندر پارسیان جهت تست و راه‌اندازی دستگاه ship unloader و نوار نقاله از روی اسکله ۵ بندر پارسیان تا سیلوهای شرکت سالکو مستقر در سایت جنوبی بندر پارسیان وارد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این، بیش از ۳۵۰ هزار تن سیمان از بندر پارسیان صادر شده و این اولین محموله وارداتی از بندر شهید رجایی به بندر پارسیان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه فاز نخست بندر پارسیان با ۴ پست اسکله از سال ۹۶ آغاز شده است، اظهار کرد: اولین پست اسکله بندر این منطقه، بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با دستور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید. اسکله شماره ۵ با هدف تخلیه و بارگیری کالاهای فله و معدنی افتتاح شده است.

علامه با بیان اینکه بندر پارسیان ۱۹ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا را دارد، خاطرنشان کرد: اسکله‌های شماره هفت و هشت هم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی با کاربری مواد نفتی و پتروشیمی در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: کک واردشده به اسکله پارسیان پس از ذخیره در انبار توسط بونکر به کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد حمل شده و در کارخانه کُک به‌همراه قیر قطران به‌صورت خمیر درآمده و قالب‌گیری و سپس سرد می‌شود.

این اتفاق طی یک فرآیند پخت ۱۵ روزه صورت می‌گیرد. سپس در زمان نیاز میله‌گذاری می‌شود و به دیگ‌های تولید آلومینیوم حمل می‌شود.

بنابر این گزارش، بندر پارسیان اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران است که نیازهای تخلیه و بارگیری سه صنعت عمده انرژی‏‌بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم را پاسخگو خواهد بود که با ظرفیت سالانه ۴۰ میلیون تخلیه و بارگیری کالا و درمجموع ۱۹ پست اسکله یکی از قطب‌های ترانزیتی کشور در سال‌های آتی خواهد بود.

تعداد بازدید : 582

ثبت نظر

ارسال