Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 25 دقیقه

واکنش حماس به سخنرانی محمود عباس

واکنش حماس به سخنرانی محمود عباس

یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 18:48

جنبش حماس در واکنش به سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، اعلام کرد در سخنرانی محمود عباس بین درخواست کشور فلسطین و به رسمیت شناختن اسرائیل تناقض وجود دارد.

 همچنین جنبش اسلامی حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست گفتگویی ملی را در فلسطین آغاز کند.

اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت انتخابی فلسطین روز جمعه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در صورتی که به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل متحد به شکست منجر شود، گفتگویی ملی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از غزه، وی خطاب به محمود عباس تاکید کرد: "راه جایگزین برای شکست در سازمان ملل مذاکره با اسرائیل نیست."

هنیه در ادامه خاطر نشان کرد: "با توجه به مواضع امریکا و اتحادیه اروپا، از محمود عباس می خواهیم به سوی مردم فلسطین بازگشته و گفتگویی ملی به راه بیاندازد."

به گفته هنیه، این راهبرد باید بر حفظ اصول ملی، مقاومت، افزایش ظرفیتهای موجود در ملت فلسطین و نیز تقویت اقدامات دیپلماتیک با کشورهای عربی مبتنی باشد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه برای بازگشت به مذاکرات با رژیم صهیونیستی ابراز آمادگی و اعلام کرد نمی خواهد این رژیم را منزوی یا از آن مشروعیت زدایی کند.

تعداد بازدید : 699

ثبت نظر

ارسال