Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 48 دقیقه

واحدهای اکستروژن، در جایگاه نخست مصرف آلومینیوم ترکیه

واحدهای اکستروژن، در جایگاه نخست مصرف آلومینیوم ترکیه

باشگاه آلومینیوم: واحدهای اکستروژن، بیشترین سهم را در مصرف شمش‌های آلومینیومی ترکیه در اختیار دارند. تولید بیشتر این محصولات در بازار ترکیه نسبت به میزان تقاضای داخلی آن، این کشور را جز صادرکنندگان این محصول قرار داده و طی سال‌های گذشته میزان صادرات آن تقریبا ثابت باقی مانده است. از این رو، با ثابت ماندن اندازه بازار صادراتی محصولات اکستروژنی، تغییرات میزان تولیدات آن همخوانی زیادی با تغییرات تقاضای داخلی آن داشته است.

چهارشنبه 2 آبان 1397 ساعت 11:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، شاید به‌جرات بتوان محصولات اکستروژنی آلومینیوم را از اصلی‌ترین محصولات پایین‌دستی صنعت آلومینیوم ترکیه برشمرد؛ چرا که واحدهای اکستروژن نه‌تنها بیشترین سهم را در مصرف شمش‌های آلومینیومی در اختیار دارند، بلکه سهم مصرف آن‌ها در ترکیه، از میانگین جهانی نیز بیشتر بوده است. باید خاطرنشان ساخت که سهم متوسط واحدهای اکستروژن در مصرف شمش‌های آلومینیومی ترکیه در طول سال‌های 2012 تا 2017، حدود 39 درصد بوده است؛ در حالی که این میزان در سطح جهانی حدود 34 درصد برآورد شده است. ضمنا میزان تولید محصولات اکستروژنی آلومینیومی در ترکیه روندی تقریبا صعودی را طی کرده است؛ به‌نحوی که در سال 2014، به بیشینه خود رسید و در سال‌های پس از آن، با کمی افت مواجه شد؛ ولی در سال 2017، دوباره سطح بیشینه خود را بازیافت. نمودار 1، مقدار تولید و مصرف محصولات اکستروژنی آلومینیوم ترکیه را طی 6 سال گذشته نشان می‌دهد.

صنعت ساختمان در ترکیه، همچون بسیاری از نقاط دیگر جهان، مهم‌ترین صنعت مصرف‌کننده محصولات اکستروژنی است.

صنعت ساختمان در ترکیه، بین سال‌ها 2012 و 2013، شاهد بیشترین رشد در طول دوره مورد بررسی بوده است. پس از آن با وجود تداوم رشد، از میزان شتاب آن کاسته شده است. روندی تقریبا مشابه نیز در مصرف محصولات اکستروژنی آلومینیوم ترکیه مشاهده می‌شود؛ به‌طوری که مقدار تقاضای محصولات اکستروژنی آلومینیوم بین سال‌های 2012 و 2013 شاهد رشد قابل توجهی بود؛ ولی پس از آن در سطح تقریبا ثابتی باقی ماند.

 

در مورد بازار اکستروژن ترکیه، چون هر ساله، تقریبا مقدار مشخصی صادرات از این کشور صورت گرفته، تصور می‌شود که تولیدکنندگان محصولات اکستروژن ترکیه موفق به کسب جایگاه با ثباتی در بازارهای صادراتی شده باشند. به همین منوال، انتظار می‌رود که همچون گذشته، مقدار تولید این محصولات به نسبت میزان تقاضای داخلی آن تغییر کند. در کشوری همچون ترکیه که بخش قابل توجهی از درآمدهای ارزی خود را از طریق صنعت توریسم جذب می‌کند، انتظار می‌رود که صنعت ساختمان‌سازی و ساخت هتل‌ها که از مصرف‌کنندگان اصلی محصولات اکستروژنی هستند، طی سال‌های آتی نیز شاهد رشد باشند؛ هر چند که مقدار رشد آن، کمتر از گذشته خواهد بود.

تعداد بازدید : 992

ثبت نظر

ارسال