Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 57 دقیقه

هیدروژن جایگزین گاز طبیعی در تصفیه آلومینا می شود

ریوتینتو در مسیر تولید آلومینیوم سبز

هیدروژن جایگزین گاز طبیعی در تصفیه آلومینا می شود

باشگاه آلومینیوم: ریوتینتو در نظر دارد هیدروژن را جایگزین استفاده از گاز طبیعی در تصفیه آلومینا کند.

شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 14:13

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایمیدرو، به نقل از وب سایت ماینینگ، شرکت ریوتینتو و دولت استرالیا به دنبال راه های کاهش آلاینده های کربنی هستند. در همین راستا، این شرکت در نظر دارد با حمایت دولت استرالیا مطالعات استفاده از هیدروژن به جای گاز طبیعی در تصفیه آلومینا را آغاز کند.

همچنین آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا ARENA اعلام کرده است: هزینه انجام این مطالعات که در آن فرآیند تصفیه با تکنولوژ های آزمایشگاهی در ملبورن شبیه سازی می شود، 925 هزار دلار است که نیمی از آن را آژانس انرژی های تجدیدپذیر استرالیا تامین خواهد کرد.

دارن میلر Darren Miller مدیرعامل آژانس انرژی های تجدیدپذیر استرالیا نیز افزود: کشف روش ها و راه های تکنولوژی های جدید استفاده از انرژی پاک گامی حیاتی برای تولید آلومینیوم سبز خواهد بود.

استرالیا دومین تولیدکننده جهانی آلومینیوم است، بنابراین تولید آلومینا یک چهارم از آلودگی های دی اکسید کربن در این کشور را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل یافتن راه های کاهش گازهای گلخانه ای مد نظر دولت استرالیا قرار گرفته است. از آنجا که ریوتینتو یک سوم از ظرفیت تولید آلومینای این کشور را در اختیار دارد، در راستای مطالعات آزمایشگاهی این پروژه مورد حمایت دولت استرالیا قرار می گیرد.

تولید آلومینیوم علت انتشار 2.6 درصد از گازهای گلخانه ای در جهان

موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی Wood Mackenzie در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: صنعت آلومینیوم طی سال گذشته میلادی، 2.6 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن مربوط به چین است. همچنین طی این مدت، حدود 60 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید آلومینیوم مربوط به انرژی های مورد استفاده در این بخش بوده است.

تعداد بازدید : 564

ثبت نظر

ارسال