Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 18 و 16 دقیقه

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر مطرح شد:

همکاری گسترده معدنی «وغدیر» با ایمیدرو

همکاری-گسترده-معدنی-وغدیر-با-ایمیدرو

باشگاه آلومینیوم: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، در حوزه اکتشافات معدنی و اخذ پهنه‌های جدید با ایمیدرو در تعامل است. این شرکت که برنامه توسعه و قوت‌دهی هلدینگ معدن و صنایع معدنی خود را در دستور کار دارد، در چند شرکت و پروژه با ایمیدرو شریک استراتژیک محسوب می‌شود. از جمله می‌توان به مجتمع آلومینیوم جنوب، فولاد غدیر نیریز و فولاد آلیاژی در این زمینه اشاره کرد.

چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 11:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن بیان مطلب فوق گفت: به علت این شراکت گسترده با ایمیدرو، قاعدتا تعامل مطلوب و اثربخشی بر روابط بین طرفین حکمفرماست. در هلدینگ معدنی غدیر، در حوزه اکتشاف و اخذ پهنه، اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است که این اقدامات بر مبنای روابط مطلوب با ایمیدرو و همچنین سابقه درخشان غدیر صورت می‌پذیرد.

سید امیرعباس حسینی یادآور شد: راهبرد غدیر ضمن تقویت حضور در زنجیره آهنی، گسترش سرمایه‌گذاری در زنجیره فلزات غیرآهنی از جمله مس است.

وی در خصوص دستاوردهای بخش صادرات محصولات صنایع فولادی مجموعه غدیر خاطرنشان کرد: شرکت‌های فولادی غدیر با توجه به اینکه بیشتر تولیدکننده آهن‌اسفنجی هستند و محدودیت‌های فراوانی بر صادرات آنها مترتب است، در سال مالی ۱۴۰۰ در امر صادرات توفیق چندانی نداشتند. با این حال ممکن است در سال آتی با تغییر شرایط و محدودیت‌ها، صادرات شرکت‌های فولادی غدیر نیز با رشد چشمگیری مواجه شود.

حسینی افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه معدنی و فلزی در مجموعه غدیر، پیشبرد پروژه‌ها در این حوزه است. بخش قابل توجهی از پروژه‌ها در حوزه فولاد و دیگر فلزات نظیر آلومینیوم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اضافه کرد: به طور خاص تمهیدات لازم برای ظرفیت‌رسانی به مجتمع آلومینیوم جنوب صورت گرفته و در سال مالی آتی این شرکت با حداکثر ظرفیت عملی تولید خواهد کرد. وی گفت: تامین آلومینای شرکت آلومینیوم جنوب نیز که گلوگاه تولید آلومینیوم است، در سال مالی ۱۴۰۰ با راهکارهایی انجام شد و راهکارهای جدیدی نیز برای سال مالی ۱۴۰۱ اندیشیده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: مجتمع آلومینیوم جنوب، بزرگ‌ترین واحد تولید آلومینیوم در کشور است و پیش‌بینی می‌شود در سال مالی ۱۴۰۱ بخش قابل توجهی از محصولات آن به کشورهای مختلف صادر شود. از این منظر تنها همین شرکت، صادرات غدیر را در حوزه فلزات با رشد چشمگیری مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به اقدامات صورت‌گرفته  در حوزه اکتشاف و استخراج نیز اشاره و اظهار کرد: در حوزه اکتشافات معدنی برنامه‌های منسجمی ‌پیش‌بینی شده است. در چندماه اخیر مطالعات دقیقی روی پهنه‌ها و محدوده‌های مختلف در هلدینگ صنعتی و معدنی غدیر انجام شده و در نتیجه آن، ضمن تمرکز جدی به محدوده‌ها و پهنه‌های لاله‌زار، چهلتن، جنگسر، چشمه‌شیرین، کلات، کلوت، فارس و ساوه، اقدامات موثری نیز در این حوزه صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تامین مواد اولیه شرکت مس زاگرس‌سازان و اکتشاف و استخراج فلزاتی نظیر طلا و نیکل نیز از نقاط تمرکز غدیر است. حسینی بر این باور است که ماهیت فعالیت اکتشاف با ریسک‌های عملیاتی زیادی مواجه است، اما امید است در این حوزه نیز مانند دیگر کسب‌وکارهای غدیر، توفیق چشمگیری در سال‌های آتی به دست آید.

وی با اشاره به بحث مهم حمل‌ونقل  تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه حمل‌ونقل، لزوم هم‌افزایی با سایر صنایع گروه است. در این راستا، اقدامات مطلوبی در زمینه اتصال شرکت‌های سیمانی و نیز صنایع پتروشیمی‌ و پالایشگاهی انجام شده است. وی گفت: هدف اصلی این بخش، تکمیل ارائه خدمات حمل‌ونقل به تمامی‌ شرکت‌های گروه با توجه به ظرفیت‌های در دسترس است. بنابراین، در گام اول توسعه بخش حمل‌ونقل در راستای هم‌افزایی در سطح گروه است. در حال حاضر نیز چند پروژه توسعه‌ای طراحی شده و در حال اجراست.

حسینی یادآور شد: در زنجیره حمل‌ونقل، هدف‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی و دریایی و اتصال این دو بخش است.

تعداد بازدید : 483

ثبت نظر

ارسال