Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 22 دقیقه

همه نماهای آلومینیوم در شهر کرمان مستعد آتش‌سوزی هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان: قبلا به ساختمان صالح‌المهدی اخطار داده بودیم

همه نماهای آلومینیوم در شهر کرمان مستعد آتش‌سوزی هستند

باشگاه آلومینیوم: ظهر یکشنبه ۲۱ آذرماه، مجتمع تجاری صالح‌المهدی در شهر کرمان دچار آتش‌سوزی شد. خوشبختانه در این حادثه، کسی جان نباخت و جز یک آتش‌نشان که به دلیل حجم زیاد شیشه‌های شکسته، زخمی شده، کس دیگری صدمه ندیده است.

چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 2:23

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فردای کرمان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، ساعاتی پس از اطفای این حریق، درباره‌ی آنچه که انجام دادند توضیح داد.

رضا میرزایی، براساس تجربه‌ی این حادثه، نسبت به نصب نمای آلومینیوم در ساختمان‌ها هشدار داد و گفت: نما آلومینیوم است و پشت آن، لایه‌ای از قیر وجود دارد و وقت آتش‌سوزی، این دو، مثل بنزین می‌سوزند؛ برای همین است که ما همیشه تأکید داشته‌ایم که از نمای آلومینیوم استفاده نشود. اگر این نما در ساختمان نبود نهایت یک طبقه آتش می‌گرفت نه که کل ساختمان شروع به سوختن کند.

وی درباره سیستم اطفای حریق این ساختمان گفت: قبلاً شهرداری به این ساختمان اخطار داده بوده است. نه سیستم اعلام و نه اطفای حریق دارد. وضعیت خیلی نابسامانی دارد و متأسفانه چنین ساختمان‌هایی در شهر کرمان زیاد داریم. به این نوع ساختمان‌ها، مدام اخطار می‌دهیم ولی پشتوانه‌ی قانونی باید باشد که سیستم اعلام و اطفا نصب کنند. البته اگر این ساختمان، سیستم اعلام و اطفای حریق داشت، چون نمای آلومینیوم داشت، آتش‌سوزی گسترده می‌شد و اگر ۲۰ طبقه هم بود، نما کاملاً می‌سوخت. خیلی تاکید داریم که از این نوع نما استفاده نشود ولی توجهی نمی‌شود و حتی برخی ساختمان‌های مسکونی هم متأسفانه این نما را نصب می‌کنند. برخی ساختمان‌های مسکن مهر در جاده تهران نمای آلومینیومی دارند. سال گذشته یکی آتش گرفت، دو، سه واحد دیگر هم دچار حریق شد. این وضعیت هشداردهنده است. همه باید به این مسائل توجه کنند.

به‌طورکلی عامل مهم در این اتفاق، جز اینکه ساختمان سیستم اطفای حریق نداشته، نمای کامپوزیت و آلومینیوم است که به بمب آماده تبدیل شده است اما با این وجود، خیلی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز از این نماها استفاده می‌کنند، در مصوبه سیما و منظر که منتظر تصویب آن در کمیسیون ماده 5 هستیم، ذکر شده که استفاده از این نما، جز هرجا شهرداری اجازه دهد ممنوع است.

تعداد بازدید : 1049

ثبت نظر

ارسال