Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 32 دقیقه

همایش مهارت های زندگی با همت مجتمع آلومینای ایران در جاجرم برگزار شد

همایش مهارت های زندگی با همت مجتمع آلوميناي ايران در جاجرم برگزار شد

باشگاه آلومینیوم: همایش مهارت های زندگی به همت مجتمع آلومینا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مجتمع فرهنگی هنری جاجرم برگزار شد.

سه شنبه 3 آبان 1401 ساعت 10:35

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از وزارت ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام دهنوی مدرس و کارشناس علوم تربیتی و مشاوره در حوزه علمیه با اشاره به اینکه مهمترین عامل ایجاد آرامش در خانواده ابراز محبت به همسر و فرزندان است، نهاد خانواده را یکی از مهمترین مراکز تربیتی عنوان و بر سبک زندگی اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آسایش لازمه خوشبختی است اما کافی نیست افزود: اگر بخواهید همسر شما احساس خوشبختی و رضایت کند باید در کنار تأمین آسایش به آرامش وی نیز توجه داشته باشید.

این استاد روانشناس بیان داشت: در اسلام برای تأمین معاش و نیازمندی‌های زندگی، سفارشات بسیاری شده است و پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: "مردی که برای خانواده‌اش کار می‌کند مثل این است که در راه خدا جهاد می‌کند" اما همه اینها تأمین کننده آسایش خانواده است و در کنار آسایش باید آرامش خانواده را نیز تأمین کرد.

حجت الاسلام دهنوی، با برشمردن مهمترین راهکارهای رسیدن به آرامش تصریح کرد: مهمترین راهکار ایجاد آرامش ابراز عشق و محبت و مهربانی به همسر و فرزندان است که موجب صفا و صمیمیت و در نهایت آرامش در زندگی می‌شود.

حجت الاسلام دهنوی به یکی دیگر از مهارت‌های زندگی برای رسیدن به آرامش اشاره کرد و بیان داشت: کنار هم نشستن در زیر یک سقف یک مهارت ارتباطی بین زن و مرد است که موجب ایجاد عشق و علاقه می‌شود.

وی مهارت ارتباط کلامی را از دیگر راهکارهای ایجاد آرامش در زندگی برشمرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: اگر زن و مردی در کنار هم بنشینند و با کلام محبت آمیز با هم سخن بگویند ثواب هفتاد حج مقبول را دارند.

دکتر دهنوی مهارت خوب گوش دادن یکی دیگر از راه‌های رسیدن به آرامش در زندگی است زیرا مولای متقیان علی(ع) می‌فرمایند: کسی که خوب می‌شنود زود بهره می‌برد.

وی ابراز محبت و علاقه را از دیگر مهارت‌های ارتباطی بین زن و شوهر دانست و افزود: این نوع ارتباط بیشتر به آقایان توصیه می‌شود زیرا خانم‌ها عواطف شدیدی دارند و حس زیبا شناختی خانم‌ها از طریق گوش ارضا می‌شود.

دهنوی یکی از عوامل طلاق‌ها و کینه‌ها را بی تفاوتی و بی‌وفایی مردان به همسرانشان عنوان کرد و افزود: آن چیزی که درهای رحمت خدا را بر روی انسان باز می‌کند، حسن خلق و خوش اخلاقی است وبه فرموده پیامبراکرم (ص)اگر زن و مرد نگاه محبت آمیز به هم داشته باشند، خداوند به دیده رحمت به آنان نگاه می‌کند.

تعداد بازدید : 473

ثبت نظر

ارسال