Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 30 دقیقه

هرمزگان از ظرفيتهاي منحصر بفردي برخوردار است

هرمزگان از ظرفيتهاي منحصر بفردي برخوردار است

وزير صنايع و معادن در مراسم بهره برداري از دو واحد توليدي گفت: استان هرمزگان و بويژه بندرعباس داراي ظرفيتهاي خاص و بعضاً منحصر بفردي است. .

شنبه 6 آذر 1389 ساعت 20:42
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش ايرنا، علي اكبر محرابيان عصر پنجشنبه دراين مراسم در جمع شماري از مسوولان واحدهاي صنعتي هرمزگان افزود: استقرار و ايجاد برخي صنايع در منطقه جنوب كشور در حاشيه خليج فارس و در كنار شهر بندرعباس مي تواند بالاترين توجيه و رقابت پذيري را به همراه داشته باشد.

وي اضافه كرد: استقرار برخي صنايع در حاشيه خليج فارس با رويكرد كاهش هزينه، افزايش بهره وري و نگاه به صادرات، يك ضرورت انكار ناپذير است.

وزير صنايع و معادن با اشاره به اينكه در اين امر غفلتي شده تصريح كرد: در نسخه بازبيني و اصلاح شده سند استراتژي توسعه صنعتي كشور به اين امر دقت كافي به عمل آمده است. وي، هدف از ايجاد صنايع را استقلال، دستيابي به فناوري بومي توليد، ايجاد ارزش افزوده، ايجاد اشتغال و در نتيجه رونق اقتصادي ذكر كرد.

محرابيان يادآور شد: ايجاد استقلال به معناي اين نيست كه با جهان مبادله نداشته باشيم بلكه اين كار صورت مي گيرد؛ اما صنايعي داريم كه در تراز بين المللي قادر خواهيم بود در اين مبادله تعيين كننده باشيم.

وي ادامه داد: محصولي مي دهيم و محصولي را مي گيريم، فناوري را مي دهيم و يك فناوري مي گيريم و اين به معني استقلال صنعتي است و ناگزيريم بر روي صنايع استراتژيك خودمان سرمايه گذاري كنيم كه فناوري بومي يكي از آنها است.

وزير صنايع و معادن در خصوص اشتغال ابراز داشت: آمايش سرزميني ايجاب مي كند كه جمعيت بومي هر منطقه در مقايسه با جمعيت مهاجر مي توانند كمك بيشتري به رونق و رشد منطقه داشته باشند.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه همه ايرانيان، عزيز و محترم هستند گفت: اما ما بدنبال اين هستيم با استقرار صنعت در نقاط مختلف اشتغال براي مردم بومي ايجاد كنيم و طبيعي است كه مردم بومي هرمزگان در اولويت اول اشتغال باشند.

بندرعباس آماده يك رونق بزرگ اقتصادي مي شود.

اين مقام مسوول با اشاره به اينكه يك رونق اقتصادي در دوره ساخت و يك رونق نيز در زمان بهره برداري داريم بيان داشت: وقتي كارخانه اي به توليد مي رسد با نيازي كه به ماده اوليه، قطعه و ديگر ملزومات براي گردش كار دارد طبيعي است كه در دوره بهره برداري آن رونق بيشتري ايجاد مي شود.

محرابيان، با اعلام اينكه بندرعباس در نقطه شروع است افزود: اغلب صنايع در اين شهر ازجمله صنايع بزرگ آن در طول دو سال اخير راه اندازي شده و يا در طول دو سال آينده به بهره برداري مي رسد و طبيعي است كه بندرعباس آماده يك رونق بزرگ اقتصادي مي شود.

وزير صنايع و معادن از جمع آوري و انتقال دفاتر شركتهاي بزرگ توليدي در تهران و انتقال آنها به استانهاي محل توليد و فعاليت به عنوان طرحي مطلوب و غير قابل بازگشت نام برد كه در اجراي آن دهها شركت بزرگ در حال انتقال از پايتخت به ديگر شهرها بويژه بندرعباس هستند.

وي با اعلام اينكه تا پيش از اجراي اين طرح نيروهاي مستقر در تهران براي سركشي از صنايع محل خدمت خود كه در استانها استقرار داشتند مأموريت دريافت مي كردند، ابراز داشت: با انتقال به محل اصلي فعاليت، ديگر نيازي به مأموريت نيست.

محرابيان در اين زمينه به كشتي سازي و ساختمان عظيم آن و بخشهاي فني، طراحي و مهم آن در تهران مستقر بودند اشاره كرد كه هم اكنون دفاتر آنها تعطيل و نيروهاي آنان كه از بهترين مديران كشور به شمار مي روند، همگي به استانهاي محل اصلي توليد و فعاليت منتقل شده اند.

وزير صنايع و معادن كه ازسوي نمايندگان مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و تني چند از مسوولان محلي همراهي مي شد به منظور ديدار از واحدهاي صنعتي مستقر در منطقه ويژه صنعتي و معدني خليج فارس و شركت در مراسم بهره برداري دو واحد توليدي روغن نباتي و مواد لبني به بندرعباس سفر كرده است.

تعداد بازدید : 678

ثبت نظر

ارسال