Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 53 دقیقه

دکتر سید مهدی میر اشرفی مدیر عامل ایرالکو:

هدفگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برای ایرالکو

ایرالکو واحد نمونه و برتر ۱۴۰۲ در استان مرکزی

هدفگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برای ایرالکو

باشگاه آلومینیوم: در بزرگداشت دهه تولید و تجارت و در آیین تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی، شرکت آلومینیوم ایران به عنوان واحد نمونه و برتر سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

سه شنبه 31 مرداد 1402 ساعت 12:48

به گزارش باشگاه آلومینیوم، آیین تجلیل از واحد‌های برتر صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۵ تیر ماه سال جاری با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر سید مهدی میر اشرفی مدیر عامل ایرالکو، مهندس جودکی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی و دیگر مسئولان ارشد و جمعی از صنعتگران و معدن‌کاران استان در مرکز همایش‌های بین المللی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک برگزار شد. در این آیین، از ۳۰ واحد صنعتی نمونه، سه تن از صنعتگران پیشکسوت استان و همچنین از دو طرح نمونه صنعتی تجلیل به عمل آمد.

استاندار مرکزی در این مراسم با اشاره به نقش مهم فعالان صنعتی و معدنی استان گفت: صنعتگران، سرداران و سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد هستند.

مخلص الائمه همچنین افزود: تلاش شده با همدلی و هم‌افزایی و ایجاد امنیت، فضای سرمایه‌گذاری و کسب و کار در راستای حل مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه صنعت و اقتصاد گام‌های بلندی برداشته شود. استاندار مرکزی در ادامه عنوان نمود: واحد‌های صنعتی باید ناترازی موجود در کشور، در بخش انرژی را با حرکت به سمت ایجاد نیروگاه‌های برق انرژی‌های پاک و تجدید پذیر برای پایداری انرژی مورد نیاز خود تامین کنند.

دکتر سید مهدی میر اشرفی مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران به عنوان سخنران ویژه این مراسم، در ابتدای سخنان خود با مروری بر پیشینه انقلاب صنعتی و لزوم همگام شدن با تغییرات جهانی در قرن ۲۱ به بحث صادرات و تولید ثروت در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آسیایی و بهره‌گیری از فرصت‌های پیشرو پرداخت.

وی ضمن بیان برخی دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران، با توجه به کاهش فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ایرالکو به دلیل مدیریت بار ( مصرف برق) و همچنین مصوبه بانک مرکزی در خصوص تغییر گروه کالایی مواد اولیه کارخانجات و هم ردیف شدن آن با کالاهای غیر ضرور و مشکلات مختلف ارزی خواستار حمایت و توجه بیشتر مسئولان در این خصوص شد.

دکتر میر اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جلوگیری از خروج سرمایه‌های داخلی و هدایت آن به سمت تولید شد و بیان نمود: شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر آمادگی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در استان مرکزی را دار می‌باشد که در صورت مهیا شدن بستر لازم، آماده همکاری در این زمینه به عنوان یک امر فرا استانی می‌باشد.

فرآیند انتخاب واحدهای نمونه و برتر صنعتی سال ۱۴۰۲ استان مرکزی بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۱ و ارزیابی کارشناسان خانه صنعت، معدن و تجارت، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق اصناف استان مرکزی بر مبنای شاخص‌های  اعلام گردیده و فرم‌های خوداظهاری صورت گرفته است. یادآور می‌گردد سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و ۴۲۰ معدن فعال در استان مرکزی وجود دارد و این استان را تبدیل به قطب چهارم صنعت کشور، قطب دوم صنایع مادر و قطب اول تولیدات صنعتی ازلحاظ تنوع کرده است.

منبع: روابط عمومی ایرالکو

 

تعداد بازدید : 1421

ثبت نظر

ارسال