Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 26 دقیقه

مهندس محمود علی حریم کیش رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

هدف اصلی ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم داخل و خارج کشور است

هدف اصلی ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم داخل و خارج کشور است

باشگاه آلومینیوم: کارخانه آلومینیوم جنوب با رسیدن به ظرفیت کامل در فاز اول یعنی 300 هزار تن شمش خالص در منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع شده است و بزرگترین و مدرنترین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور ‌می‌باشد.

پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 ساعت 14:56

به گزارش باشگاه آلومینیوم ، منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع در استان فارس با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی به عنوان منطقه‌ای جهت توسعه انتخاب شده که برپایه طرح جامع پیشنهادی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد استقرار صنایع تولید آلومینیوم (900 هزار تن)، صنایع بالادست آلومینیوم شامل آلومینا، کک، ذوب (300 هزار تن)، صنایع سیمان(2 میلیون تن)، تولید نیرو (4 هزار مگاوات)، منیزیم (60 هزار تن)، پایین دست و میان‌دست پتروشیمی (5 میلیون تن)، پایین‌دست فولاد (2/5 میلیون تن(دو و نیم میلیون تن))، پایین‌دست آلومینیوم (600 هزار تن)، پایین‌دست سیمان (یک میلیون تن) در محدوده این کانون صنعتی پیش بینی شده است.

به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی مصاحبه‌ای کوتاه با مهندس محمود علی حریم کیش رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام داده‌ایم که در ذیل می‌خوانیم:

  • کل مساحت صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد چقدر است و چه میزان از آن به آلومینیوم جنوب و چه مقدار به صنایع پایین دستی صنعت آلومینیوم اختصاص پیدا کرده است؟

کل اراضی مصوب ۸۵۰۰ هکتار که اراضی محصور ۷۵۰۰ هکتار و از این میزان ۲۰۰ هکتار به سالکو اختصاص یافته و برای صنایع پایین دست آلومینیوم ۲۱۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

  • برای جذب سرمایه گذاران خارجی برای صنعت آلومینیوم چه فعالیتهایی صورت گرفته است و آیا با توجه به تحریم‌ها سرمایه‌گذاران خارجی از این منطقه استقبال کرده‌اند؟

تحریم‌ها بر روی سرمایه‌گذاری اثر مستقیم دارد. در مناطق ویژه با توجه به شرایط جهانی در تنگناه بوده‌ایم ولی هدف اصلی ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم داخل و خارج کشور است که نسبت به پیشرفت و استقلال کشور دغدغه دارند، زمانی که اعتماد برای ایرانی‌ها ایجاد شد آنگاه میتوان نیم نگاهی هم به جذب سرمایه‌گذار خارجی داشت، لذا ایجاد پنجره واحد جهت رفع موانع تولید در مناطق ویژه از مهمترین برنامه‌های ماست.

ضمن آنکه نیروی کار ارزان یکی از مزیت‌های ایران است و همچنین تامین نیازهای داخلی و کشورهایشان همسایه در صنایع پایین دست از جذابیت های خاص سرمایه گذاری در این مناطق می‌باشد.

  • امنیت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چگونه تضمین می‌شود؟

امنیت سرمایه گذاری در هر کشور امری چند وجهی خواهد بود، استقلال‌ و قدرت منطقه‌ای کشورها شاید مهمترین وجه آن باشد، بنظر من ایران در کلان به این سمت در حرکت است و با نقش آفرینی در معادلات منطقه ای این امنیت در آن فراهم می‌شود.

تعداد بازدید : 966

ثبت نظر

ارسال