Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 12 دقیقه

نیروگاه جدید آلومینیوم المهدی، راهگشای تولید مستمر

نیروگاه جدید آلومینیوم المهدی، راهگشای تولید مستمر

باشگاه آلومینیوم: معاون انرژی آلومینیوم المهدی گفت: با راه‌اندازی نیروگاه جدید و واردشدن آن به شبکه توزیع، انرژی لازم تأمین خواهد شد و مجموعه به فعالیت مستمر خود ادامه می‌دهد.

دوشنبه 19 تیر 1402 ساعت 10:0

باشگاه آلومینیوم- حمیدرضا فیاضی گفت: درحال‌حاضر نیروگاه جدید ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، که مقدار قابل‌توجهی است. این حجم از فعالیت در ۱۰ ماهه انجام شده، که با توجه به برنامه‌های موجود تا ماه‌های آینده این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: فازهای اولیه نیروگاه با انرژی گاز راه‌اندازی خواهد شد و در فازهای بعدی، بخار نیز به مجموعه اضافه می‌شود.

فیاضی با اشاره به مصرف زیاد انرژی آلومینیوم گفت: ۴۰ درصد انرژی صنایع به آلومینیوم اختصاص داده می‌شود، زیرا با عدم ورود این انرژی، عملاً آلومینیوم نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. از این‌رو با راه‌اندازی نیروگاه جدید، این میزان انرژی توسط خود مجموعه تأمین خواهد شد.

فاز یک نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی شهریور تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش مجله آلومینیوم به‌نقل از دریا‌نیوز، در این رابطه، برزو بهاروند معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی،  در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این کارخانه دو خط تولید دارد که یک خط با ظرفیت ۱۱۰ هزار تُن و تعداد ۲۴۰ و دیگری به ظرفیت ۱۴۷ هزار تُن و تعداد ۲۲۸ دیگ‌ است که درحال‌حاضر به‌دلیل کمبود برق با ۶۷ درصد ظرفیت تولید درحال فعالیت است یعنی از ۴۶۸ دیگ، ۳۱۷ دیگ در مدار تولید فعال هستند.

بهاروند، بیان کرد: ازآنجایی‌که مسأله‌ برق برای صنعت آلومینیوم حکم حیات مجموعه را دارد و هرگونه کاهش جریان و قطع بار باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری به سلول‌های احیا می‌شود که موجب کاهش راندمان تولید و تعطیلی ضررهای مالی سنگینی برای این صنعت مهم و استراتژیک کشور می‌شود.

وی ابراز داشت: از این‌رو این مجموعه تولیدی به‌منظور افزایش اطمینان از تأمین برق مداوم و جلوگیری از ضررهای متعدد ناشی از قطع برق، نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی کلاس E را با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیون یورو درحال احداث دارد.

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی به زمان ساخت این نیروگاه اشاره کرد و گفت: ساخت این نیروگاه از تیرماه سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در محوطه شرکت آغاز شده و فاز یک این واحد آن که دارای ۱۸۳ مگاوات ظرفیت است که تا مهرماه وارد مدار می‌شود.

بهاروند با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی این واحد تولیدی دارای دو واحد گازی هرکدام به ظرفیت اسمی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است، عنوان کرد: با تکمیل پروژه و وارد مدار شدن هر دو فاز این نیروگاه نیاز این مجموعه به تأمین برق به‌صورت کامل برطرف می‌شود و می‌توانیم هر ۴۶۸ دیگ را وارد مدار تولید کنیم و با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید کنیم و حتی مازاد تولید برق هم خواهیم داشت و این اقدامی بزرگ در جهت توسعه این صنعت و استان است.

 

هفته آینده، نتایج آزمون استخدامی آلومینیوم المهدی اعلام می‌شود

بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعلام نتایج آزمون استخدامی این شرکت که در سال گذشته برگزار شد پرداخت و عنوان کرد: درحال بازگشایی پاکت‌های اعلام نتایج آزمون استخدامی هستیم و هفته آینده نتایج اعلام می‌شود و نفرات قبول‌شده بعد از تطبیق مدارک، انجام مصاحبه و بررسی در کانون ارزیابی مپنا در ماه آینده مشغول به‌کار خواهند شد.

این مجموعه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه هرمزگان آزمون استخدامی را برگزار کرده‌ است اما به‌دلیل تغییر مدیریتی که این شرکت داشت طی این مدت افراد جذب نشدند.

وی همچنین به آمار نیروی انسانی شاغل در این مجموعه تولیدی پرداخت و بیان داشت: آلومینیوم المهدی دارای ۱۸۷۲ نفر پرسنل است که از این تعداد ۷۲ نفر خانم و ۱۸۰۰ نفر آقا هستند که در این بین ۱۵۳۱ نفر نیرو ثبت و ۳۴۱ نفر نیروی ستادی هستند. معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی ادامه داد: از مجموع نیروها ۱۳۹۶ نفر متولد استان هرمزگان هستند و ۴۷۶ نفر سابقه بیش از ۱۰ سال سکونت در هرمزگان را دارند.

بهاروند گفت: از بهمن‌ماه سال ۹۷ که آلومینیوم المهدی به گروه مپنا واگذار شد یکی از اقدامات خوبی که انجام شده موضوع افزایش حقوق پرسنل علاوه بر افزایش سالانه دستمزد توسط شورای‌عالی کار است رخ داده که در همین رابطه در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و در ۱۴۰۱ با بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل به‌ترتیب ۶، ۲۰ و ۱۱ درصد علاوه بر تعیین افزایش حقوق شورای‌عالی کار افزایش داشته است. وی ادامه داد: از سال ۹۷ که این مجموعه به گروه مپنا واگذار شده تاکنون ۳۷ درصد افزایش حقوق به‌غیر از افزایش حقوق توسط شورای‌عالی کار داشته‌ایم و طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت پاداش افزایش تولید هم در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اینکه به ۱۶۶۰ از پرسنل سهام تدریجی تعلق گرفته است، اظهار کرد: نمایندگان کارگران در سه کمیته شرکت ازجمله انضباطی، رفاهیات و طرح طبقه‌بندی مشاغل حضور فعالی دارند و یکی از اقدامات مهم پرداخت حقوق در اولین روز کاری بوده است.

 

نبود صنایع پایین‌دستی حلقه گمشده‌ی صنعت آلومینیوم است

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی یکی از حلقه‌های گمشده صنعت آلومینیوم را نبود صنایع پایین‌دستی ذکر کرد و گفت: زیرا اگر صنایع پایین‌دستی در این صنعت مادر فعال شوند موجب رونق تولید، افزایش ارزش‌افزوده بالا و فراهم‌شدن فرصت اشتغال‌زایی برای جوانان بسیاری می‌شود. بهاروند عنوان کرد: ما برای صادرات محصولاتمان هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و تاکنون هم به کشورهای چین و اروپایی صادرات داشته‌ایم.

پرداخت مالیات و حساب‌های بانکی در هرمزگان است

وی بیان کرد: متأسفانه در سال ۹۴ که آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی واگذار شد با ۲۰ درصد ظرفیت مشغول تولید بود اما با واگذاری این مجموعه، گروه مپنا دیگ‌های غیرفعال را وارد مدار تولید کرد و شرکت دوباره احیا شد.

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی، ابراز داشت: مالیات این شرکت در هرمزگان پرداخت می‌شود و تمام حساب‌های بانکی هم در استان قرار دارد. بهاروند در پایان با بیان اینکه وسعت این واحد تولیدی ۲۷۰ هکتار است، گفت: ۱۳۰ هکتار آن فضای سبز است و یکی از معدود صنایعی در هرمزگان است که دارای بیشترین سرانه فضای سبز است.

 

 

تعداد بازدید : 1634

ثبت نظر

ارسال