Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 32 دقیقه

نگرانی شرکت نروژی نورسک‌هیدرو از سرعت جایگزینی سوخت فسیلی به‌جای انرژی تجدیدپذیر

نگراني شركت نروژي نورسك‌هيدرو از سرعت جايگزيني سوخت فسيلي به‌جاي انرژي تجديدپذير

باشگاه آلومینیوم: شرکت نروژی نورسک‌هیدرو از سرعت جایگزینی سوخت فسیلی به‌جای انرژی تجدیدپذیر ابراز نگرانی کرده است. به‌گفته این شرکت، این اتفاق با سرعت پایینی صورت ‌می‌گیرد و مناسب برای کاهش بی‌رویه دی‌اکسیدکربن و سایر آلاینده‌ها نیست.

شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 12:7

باشگاه آلومینیوم- شرکت ریوتینتو، یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان انرژی در جهان و همزمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دی‌اکسیدکربن در استرالیای شرقی است که مهم‌ترین علت آن کارخانجات ذوب آلومینیوم و واحد تصفیه آلومینا در نیو سوث ویلز (New South wales) و کوئینزلند می‌باشد.

این شرکت بزرگ سالهاست که انرژی خود را از منابع انرژی هیدرولیکی تأمین می‌کند اما واحدهای بوین (Boyne) و توماگوی Tomago)) این شرکت با سوخت فسیلی کار می‌کنند.

وجود این دو واحد، از مهم‌ترین دلایلی است که این شرکت نروژی سعی دارد تا سال 2030 آلاینده‌های زیست‌محیطی خود را 50 درصد کاهش دهد.

در سال 2022، شرکت ریوتینتو سعی نمود با احداث مزرعه تولید انرژی باد، واحد تولید پاسیفیک آلومینیوم خود را تأمین کند.

این شرکت اعلام نموده که تصمیم دارد تولید انرژی خود را به‌سمت انرژی تجدیدپذیر نظیر باد و خورشید سوق دهد. به‌گفته‌ی مسئولین این شرکت، تنها راه تولید و صنعتی‌سازی در آینده،‌ استفاده از انرژی تجدیدپذیر خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عوامل تمرکز این شرکت بر جایگزین‌سازی سوخت فسیلی، تغییرات اقلیمی حاکم بر جهان است. شرکت ریوتینتو در میان شرکت‌هایی قرار دارد که در راستای تغییرات اقلیمی و کنترل آلاینده‌های واردشده به محیط زیست، گام‌های قابل‌توجهی برداشته است.

 

تعداد بازدید : 2085

ثبت نظر

ارسال