Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 41 دقیقه

نگرانی انستیتوی آلومینیوم روسیه از تبعات تحریم آلومینیوم روسیه بر صنعت جهانی

نگراني انستيتوي آلومينيوم روسيه از تبعات تحريم آلومينيوم روسيه بر صنعت جهاني

باشگاه آلومینیوم: انستیتوی آلومینیوم روسیه از تحریم‌های اعمال‌شده علیه صنعت آلومینیوم این شرکت ابراز نگرانی کرده است. به‌گفته‌ی این نهاد روسی با اعمال این تحریم‌ها، بازار جهانی آلومینیوم با بحران کاهش بی‌رویه قیمت مواجه خواهد شد.

یکشنبه 3 دی 1402 ساعت 10:7

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در روزهای پایانی سال 2023، قیمت آلومینیوم به کمترین مقدار خود از ماه مارس 2021 رسید. علت این کاهش قیمت، اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه بوده است. تحریم‌های جدید که دوازدهمین بسته تحریمی اعمال‌شده علیه روسیه است، به‌شدت بر صنعت آلومینیوم روسیه تأثیرگذار خواهد بود.

حاصل تحریم‌های اعمال‌شده تاکنون؛ خطر تعطیلی چندین شرکت و نهاد زیرمجموعه روسال بوده است. در روزهای نخست ماه دسامبر، شرکت روسی روسال اعلام کرد که بسیاری از نهادها و شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت با صفردرصد سود درحال ادامه فعالیت هستند و بحران اقتصادی بوجود آمده، درنهایت منتهی به تعطیلی این واحدها خواهد شد.

پیش‌بینی‌می‌شود 5 هزار فرصت شغلی در صنعت آلومینیوم روسیه و 30 هزار فرصت شغلی وابسته به این صنعت در روسیه با توجه به تحریم‌های اخیر، از دست بروند. صنعتگران معتقدند که سوددهی آلومینیوم روسیه 13 درصد کاهش داشته است.

همچنین با توجه به تبعات منفی اقتصادی، ‌پیش‌بینی می‌شود هر نوع سرمایه‌گذاری اقتصادی در زمینه آلومینیوم به بن‌بست منتهی شود.

تعداد بازدید : 487

ثبت نظر

ارسال