Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 17 و 45 دقیقه

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه از امکان تولید آلومینیوم فلوراید در این شهرستان خبر داد

نماينده مردم قائمشهر و سوادكوه از امكان توليد آلومينيوم فلورايد در اين شهرستان خبر داد

باشگاه آلومینیوم: نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه ‌شمالی در مجلس شورای اسلامی از اشتغال‌زایی 1200 نفری 2 طرح صنعتی در سوادکوه و امکان تولید آلومینیوم فلوراید در این شهرستان خبر داد.

دوشنبه 25 مرداد 1400 ساعت 16:38

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، کمال علی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه از رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای طرح‌های بزرگ و شاخص در منطقه اشاره کرد و گفت: در جلسه با معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای اجرای 2 فعالیت شاخص در سوادکوه که در کشور بی‌نظیر یا کم‌نظیر باشد، بررسی شد.

علی‌پور با اشاره به اینکه برای تولید آلومینیوم در کشور به حدود ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم‌ فلوراید نیاز است که همه آن وارداتی است، اظهار کرد: شرکتی بزرگ و متخصص برای تولید ۴۰۰ هزار تن آلومینیوم فلوراید در شهرستان سوادکوه با توجه به وجود دائمی آب رودخانه تلار و دسترسی به راه‌آهن، آماده سرمایه‌گذاری است.

وی همچنین گفت: لوله‌های بدون‌درز مورد استفاده در وزارت نفت وارداتی است و جنس آن هم از فولاد آلیاژی است و با توجه به اینکه ساخت فولاد آلیاژی در کشور اندک است، طی قراردادی به ارزش 2 هزار میلیارد تومان با شرکتی سرمایه‌گذار، ین طرح در شمال کشور اجرایی می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان اشتغال‌زایی مستقیم ۲ طرح، 1200 نفر برآورد می‌شود و اجرایی‌شدن آن در استان بی‌سابقه خواهد بود.

تعداد بازدید : 702

ثبت نظر

ارسال