Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 31 دقیقه

نتیجه تحقیقات قضایی در پرونده تخلفات«هما» اعلام شد

نتیجه تحقیقات قضایی در پرونده تخلفات«هما» اعلام شد

خبرگزاری فارس: نتیجه تحقیقات در پرونده یک تخلف اقتصادی نشان داد متهم ردیف اول پرونده تخلفات شرکت هما ضمن تحصیل مال‌نامشروع در خرید 11 فروند هواپیمای مسافربری و باری، با سوءاستفاده از عنوان خود، در لندن هم یک آپارتمان خریداری کرده است.

>

دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 21:59

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط)، با گزارش وزارت اطلاعات و شکایت صندوق بازنشستگی و ذخیره و رفاه شرکت هما پرونده‌ای علیه 11 نفر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی تشکیل و در دستور کار قرار گرفت.
شعبه چهارم بازپرسی با وصول گزارش و شکایت طرح شده علیه 11متهم پرونده به اتهام تحصیل مال نامشروع، اهمال منجر به تضییع اموال دولتی و معاونت در تبانی در معاملات دولتی اقدام به تحقیقات و بازجویی کرد که پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد متهم ردیف اول در جریان خرید 11فروند هواپیما (مدل های فوکر 100، 747 باری، ایرباس 320 و ...) با بهره‌گیری از تبدیل نرخ ارز و اخذ پورسانت جمعاً مبلغ 4 میلیون و 523 هزار و 954 یورو مال نامشروع تحصیل کرده است.

همچنین وی با سوءاستفاده از مدیریت عاملی خود اقدام به خرید یک دستگاه آپارتمان در لندن به مبلغ 470هزار پوند کرده و علاوه بر این نیز مبلغ 800‌صد هزار دلار به متهم ردیف دوم به عنوان حق کمیسیون در معامله خارجی پرداخت کرده است.

شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی پس از تکمیل تحقیقات و به استناد اقاریر صریح متهمان همه آنها را مجرم شناخته و دادستان نیز با صدور کیفرخواست از دادگاه برایشان درخواست تعیین کیفر قانونی کرد. 

بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری پس از صدور قطعی مشخصات کامل متهمان به نحو مقتضی اعلام می شود.

تعداد بازدید : 650

ثبت نظر

ارسال