Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 34 دقیقه

نتایج امیدوارکننده از توسعه صنعتی باتری‌های یون گرافن آلومینیوم

نتایج امیدوارکننده از توسعه صنعتی باتری‌های یون گرافن آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: گروه تولید گرافن استرالیا (GMG) و شرکت ریوتینتو (Rio Tinto) که از اوایل سال جاری در بخش باتری‌های یون گرافن آلومینیوم وارد همکاری مشترک شده‌اند، پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

دوشنبه 29 آبان 1402 ساعت 21:36

باشگاه آلومینیوم- کریگ نیکول، مدیرعامل گروه تولید گرافن، از پیشرفتی که در همکاری خود با شرکت ریوتینتو در حوزه باتری‌های یون گرافن آلومینیوم به دست آمده بسیار شگفت‌زده است.

این مشارکت، که برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۳ آغاز شده، با هدف پیشبرد توسعه باتری‌ها، با تمرکز بر برنامه‌های کاربردی در صنعت معدن و مواد معدنی انجام شده است.

نیکول مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما از پیشرفت به‌دست آمده با ریو تینتو در حوزه باتری یون آلومینیوم گرافن و کاربرد‌های آن‌ها خوشحال هستیم.»

قرار بر این بوده که این دو شرکت در مورد انجام آزمایش روی محصولات صرفه‌جویی انرژی گروه تولید گرافن و کاربرد‌های صنعتی جدید آن کار می‌کنند. این کار برای ارائه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای خواهد بود. بررسی روش‌های تامین مواد آلومینیومی توسط شرکت ریوتینتو با هدف بهینه‌سازی و تسریع توسعه باتری از دیگر اهداف این همکاری بوده است. مواد آلومینیومی یکی از اجزای کلیدی در فناوری باتری G+Al است در این برنامه همکاری مشترک، باتری‌های یون آلومینیوم گرافن به سمت تجهیزات سنگین و ادوات ذخیره انرژی در بخش معدن هدایت می‌شوند.

سرمایه‌گذاری فعلی به‌طور خاص توسعه همزمان سلول کیسه باتری آلومینیوم یون گرافن GMG در یک باتری اولیه/اثبات مفهوم را هدف قرار می‌دهد. تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در ادامه به این همکاری اضافه خواهند شد.

به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه، ریو تینتو قرار است ۶ میلیون دلار در این همکاری مشترک سرمایه‌گذاری کند. در عوض، این شرکت حق دسترسی ترجیحی را به فناوری نوآورانه باتری تضمین می‌کند.

گروه تولید گرافن مالکیت معنوی مرتبط با باتری‌های یون آلومینیوم گرافن را حفظ خواهد کرد. پس از اتمام موفقیت‌آمیز این پروژه، ریو تینتو حق تهیه و استفاده از باتری‌ها را در کار‌های خود خواهد داشت.

یکی از مزیت‌های این پروژه، فرآیند گروه تولید گرافن برای تهیه پودر گرافن از گاز است، در حالی که رقبا هنوز از فرآیند پر هزینه‌تر ساختن گرافن از گرافیت استفاده می‌کنند، فرایندی که به مراحل متعدد شستشو نیاز دارد.

تعداد بازدید : 622

ثبت نظر

ارسال