Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 28 دقیقه

معرفی خودروی جدید آلومینیومی SUV EX30 شرکت ولوو، مطابق با اصول زیست‌محیطی

معرفي خودروي جديد آلومينيومي SUV EX30 شركت ولوو، مطابق با اصول زيست‌محيطي

باشگاه آلومینیوم: ‌شرکت ولوو به‌تازگی جدیدترین خودروی خود با نام EX30 را به بازار معرفی کرده است. این خودروی کوچک کاملاً الکتریکی بوده و ایمن‌ترین ‌خودرویی است که تاکنون این شرکت به بازار عرضه نموده است. از خصوصیات مهم این خودرو، استفاده از فلز آلومینیوم و فولاد بازیافت‌شده در ساخت آن است به‌طوری‌که 25 درصد از آلومینیوم مورداستفاده در این خودرو فلز بازیافت‌شده و 17 درصد از فولاد به‌کار رفته در آن نیز فولاد بازیافت‌شده خواهد بود.

شنبه 10 تیر 1402 ساعت 12:18

به گزارش باشگاه آلومینیوم، با توجه به سابقه‌ی 96 ساله‌ی شرکت در زمینه نوآوری در ایمنی، ولوو پیشکسوت محسوب شده و همواره حرف نخست را می‌زند. از مزایای این خودروی جدید، تجهیز به سیستم اعلام صوتی و تصویری برای هشدار بازشدن درب است به‌طوری‌که هرگاه درحال باز‌کردن درب، خودرو درمقابل یک دوچرخه‌سوار یا رهگذر قرار بگیرد، به شما هشدار می‌دهد.

ازطرفی در رابطه با حفاظت از افراد در داخل خودرو، درصورت وقوع تصادف، می‌توان گفت: اولویت نخست شرکت، حفاظت از سرنشینان بوده است. طراحی بدنه EX30 شاخص دیگری است که با تقویت اتاق ایمن، ستون‌های حامل و سقف شرکت ولوو، ایمنی 100 درصد را به سرنشینان این خودرو عرضه می‌کند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت، EX30 مانند هر خودروی ولووی دیگری، با مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌های ایمنی فعال و سیستم‌های پشتیبانی راننده تجهیز شده است.

به‌گفته مسئولین شرکت ولوو، در تولید این خودروی جدید، درمجموع از 60 درصد مواد بازیافت‌شده استفاده شده است. 17 درصد مواد پلاستیکی در این خودرو، مواد بازیافتی است. همچنین 70 درصد از مواد پلی‌استری مورد استفاده نیز بازیافت شده است.

هدف اصلی شرکت ولوو از تولید و عرضه این خودرو، نزدیکترشدن به هدف خودروسازان جهت استفاده‌ی 100 درصدی از سوخت‌های تجدیدپذیر تا سال 2025 خواهد بود.

شرکت ولوو اعلام نموده که در بازه زمانی 7 تا 15 ماه ژوئن، از این خودروی جدید پرده‌برداری خواهد کرد.

شرکت ولوو می‌گوید: این خودرو کاملاً مطابق با اصول زیست‌محیطی بوده و با توجه به استفاده از فلز بازیافتی در تولید آن،‌ کاهش ورود آلاینده کربنی به محیط زیست را به‌همراه دارد.

وزن سبک این خودرو، شارژ آن‌را سریع و آسان ساخته است. ولوو با این خودروی الکتریکی، به‌دنبال جذب خریداران جوان‌تر است. در سال گذشته مدیرعامل ولوو همین مسأله را در زمانی‌که شرکت برای اولین‌بار خودروهای برقی آینده خود را به نمایش گذاشت، بیان کرده بود: "عرضه خودرویی جمع‌ و جور که مخاطبین آن نسل جوان باشند." با این حال احتمالاً خودروی EX30 هنگام عرضه با رقبای زیادی مواجه خواهد بود. علاوه بر SUV های الکتریکی کوچک نظیر تسلا مدل Y، هیوندای مدل Loniq5، فورد موستانگ مدل Mach-E و کیا مدل EV6، تعداد زیادی مدل جدید درحال عرضه‌شدن هستند که می‌بایست ولوو با آنها رقابت کند. از آن جمله می‌توان به Chevrolet Equinox، Polestar 3، Blazer EV و Honda Prologue اشاره نمود.

تعداد بازدید : 1081

ثبت نظر

ارسال